چرا یو پی اس؟

چرا یو پی اس؟

۱۳۹۷ ۲۰ مرداد
0 نظر ثبت شده

چنانکه می دانید، در صورتی که جریان برق ورودی به کامپیوتر پایدار نباشد، آسیب به دستگاه شما محتمل و در اکثر موارد قطعی است. اگر در سیستم شخصی خود اطلاعات مهمی دارید، باید به فکر راه چاره ای برای محافظت از اطلاعات ارزشمند خود در هنگام قطع ناگهانی یا نوسانات برق باشید. برای حل این مشکل باید یک منبع نیروی اضافی داشته باشید تا مانع قطعی برق و عواقب ناشی از نوساناتی باشد که در اکثر موارد غیرقابل پیش بینی هم هستند. 

UPS که کوتاه شدۀ عبارت Uninterruptible Power Supply است، نام دستگاهی است که به راحتی می تواند چنین مشکلاتی را رفع کند. از این ابزار به عنوان پشتیبان برق رسانی سخت افزارهای مهمی مثل تجهیزات پزشکی، تجهیزات شبکه، سیستمهای خودپرداز، تجهیزات امنیتی و دیگر تجهیزات حساس و حتی سیستمهای خانگی و رایانه های شخصی استفاده می شود. UPS علاوه بر پشتیبانی جریان برق، به عنوان «تنظیم کنندۀ» جریان برق نیز عمل می کند؛ بدین ترتیب که جریان برق ورودی به کامپیوتر و تجهیزات کامپیوتری را کنترل می نماید. 

وجود UPS برای سیستمهای کامپیوتری ضروری نیست، اما معمولا اکثر متخصصان توصیه می کنند که منبع تغذیۀ قابل اعتمادی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از اختلالات برق وجود داشته باشد. یوپی‌اس‌ها بسته به نوع کاربرد، انواع مختلفی دارند که از آن میان می‌توان به یوپی‌اس‌های خورشیدی، آفلاین، لاین اینتراکتیو و آنلاین اشاره کرد.

هرکدام از این یوپی‌اس‌ها توان و ظرفیت متفاوتی داشته و برای مصارف مختلف استفاده می‌شوند. در ادامه به کاربردهای سه سری از پراستفاده‌ترین یوپی‌اس‌ها در ایران اشاره خواهد شد:

  • یوپی‌اس‌های آفلاین:

کامپیوترهای خانگی

ایستگاههای کاری اینترنت

سوئیچ برد تلفن

دستگاههای  POS(دستگاه کارتخوان آپ)

دستگاه فکس

روشنایی اضطراری در مقیاس کوچک

اتوماسیون خانگی و صنعتی

  • یوپی‌اس‌های لاین اینترکتیو (از دستۀ یوپی‌اس‌های آفلاین):

شبکه‌های کامپیوتری شرکت‌ها

سیستم‌های امنیتی

سیستم‌های اورژانسی

سیستم‌های روشنایی

اتوماسیون خانگی و صنعتی

  • یوپی‌اس‌‌های آنلاین:

شبکه IT موجود در شرکت‌های بزرگ

ارتباطات راه دور

بخش پزشکی الکتریکی

اتوماسیون صنعتی

سیستم‌های اضطراری

حفاظت از خطوط اختصاصی شده

کاربردهای صنعتی حساس

دستگاه‌های نیازمند توان بالا

 

اگر شما نیز صاحب تجهیزات حساسی مثل دستگاه های حساس پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، پایگاه های داده و تجهیزات شبکه و غیره هستید و یا حتی برای مصارف خانگی به یک منبع نیروی قابل اعتماد نیاز دارید می توانید با مراجعه به بخش محصولات و یا از طریق لینک زیر اطلاعات بیشتر کسب کرده و به راحتی UPS مناسب خود را تهیه کنید.

محصولات نیروسان

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید