10 موضوعی که در مورد باتری یوپی اس باید بدانید

10 موضوعی که در مورد باتری یوپی اس باید بدانید

۱۳۹۹ ۰۷ بهمن
0 نظر ثبت شده

با وجود اینکه می دانیم قلب هر سیستم برق اضطراری (UPS) باتری های آن هستند و این امری غیرقابل انکار است ، اما متاسفانه باتری ها آسیب پذیرترین بخش یک یو پی اس هستند. در حقیقت ، خراب شدن باتری به طور کلی رایج ترین دلیل از دست دادن بار قرار می گیرد. درک نحوه نگهداری و مدیریت صحیح باتری های UPS نه تنها در افزایش عمر مفید آنها موثر است بلکه می تواند به کم کردن زمان خرابی انها نیز کمک کند. دانش باتری خود را با 10 واقعیت زیر تقویت کنید: 

 

1-تمام باتری ها " یک چرخه عمر و پایان عمر مفید" را تجربه می کنند – مقاله چاپ شده در IEEE "  https://ieeexplore.ieee.org/document/4794452/ " پایان عمر یک باتری UPS را بازه زمانی تعریف می کند که باتری دیگر نمی تواند 80 درصد ظرفیت نامی خود را در آمپر ساعت تأمین کند. در این مرحله ، روند فرسوده شدن یک باتری سریع تر می شود و زمان آن می رسد که باتری را تعویض کنید. اگرچه طول عمر باتری های VRLA به طور متوسط سه تا پنج سال است ، اما به دلیل شرایط محیطی ، تعداد دفعات تخلیه یا دشارژ باتری و میزان تعمیر و نگهداری دریافت شده ، عمر واقعی باتری می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند.

 

2. باتری ها به دلایل مختلفی فرسوده می شوند، از جمله مهمترین دلایل خرابی باتری ، دمای زیاد یا نامساعد است. ولتاژ شارژ شناور نادرست ؛ پیوندها یا اتصالات بین سلولی خوب چفت و بست نشده. از دست دادن الکترولیت به دلیل آسیب دیدگی یا خشک شدن. عدم نگهداری و فرسودگی و گذر زمان.

 

3. VRLA و VLA دو نوع متداول از باتری های UPS هستند، باتری های اسید سرب تنظیم شده توسط شیر (VRLA) ، یا به عنوان باتری های مهر و موم شده یا باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نیز شناخته می شوند، باتری هایی هستند که برای جلوگیری از نشت مایعات به طور کامل مهر و موم شده اند. اسید سرب تخلیه (VLA) ، همچنین به عنوان سلول غرقاب یا wet cell نیز شناخته می شود ، از یک محفظه سخت ، صفحات سرب و یک الکترولیت تشکیل شده است که شارش جریان را امکان پذیر می سازد. مقاله ما درمورد انواع باتری ها را از دست ندهید، جزئیات بسیار بیشتری در مورد هر دو نوع باتری را بررسی کرده ایم.

 

4- سیستم های مختلف UPS از باتری های مختلفی استفاده می کنند، در حالی که فناوری پایه باتری  و خطرات مربوط به طول عمر باتری ها بدون توجه به اندازه UPS همچنان یکسان است، تفاوت هایی بین سیستم های مختلف تفاوت هایی هم دیده می شود. UPS های با توان کمتر (محدوده 250 وات تا 3 کیلو وات) معمولاً حاوی یک یا دو و یا نهایتا 4باتری داخلی VRLA هستند ، در حالی که استفاده از باتری های سلول مرطوب در سیستم های بزرگتر بسیار رایج می شود.

 

5. برنامه تعمیر و نگهداری UPS شما باید باتری ها را نیز پوشش دهد - یک برنامه جامع و کامل خدماتی هم شامل اجزای UPS و هم باتری ها می شود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه که به طور منظم انجام می شود ، به تکنسین های آموزش دیده اجازه می دهد تا اجزای باتری را بازرسی ، آزمایش ، کالیبره و ارتقا دهند ، و از عملکرد و طول عمر مشخص شده توسط کارخانه اطمینان حاصل کنند.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید