استانداردهای لازم برای دورانداختن یوپی اس

استانداردهای لازم برای دورانداختن یوپی اس

۱۳۹۹ ۲۷ شهریور
0 نظر ثبت شده

اگر عمرUPS به پایان برسد باید آن را کنار گذاشت. آیا استانداردهای خاصی برای دورانداختن یک یوپی اس وجود دارد (آیا برای محیط زیست خطرناک است؟) ، یا می توان با خیال آسوده آن را دور انداخت؟

پاسخ این سه پرسش مثبت است ، یعنی می تواند بله باشد و در عین حال خیر. بیشتر باتری های مورد استفاده در سیستم های UPS ، سرب-اسید هستند ، دقیقا همان فناوری مورد استفاده در باتری اتومبیل ، بنابراین بیشتر مواردی که در مورد آنها شنیده اید در اینجا هم صادق است. باتری ها مهر و موم شده اند و تا زمانی که این مهر و موم دست نخورده باقی بماند ، و آسیبی به بدنه ی مهر و موم شده ی باتری ها وارد نشود بزرگترین خطر یعنی قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک درون آن به حداقل می رسد. با این حال ، اکثر کامیون های حمل زباله مواد را چنان متراکم بر روی هم انباشته می کنند که احتمال دارد به بدنه ی باتری های یو پی اس آسیب وارد شده و خطر تماس با اسید باتری یو پی اس افزایش یابد.

حتی اگر مسئله ی اصلی اسید باتری نیز نباشد، مسلما هیچ شخصی نمی خواهد در پسماند های شهری باتری ریخته شود. سرب یک سم قوی است ، و اثرات سریع و مزمن دارد ، بنابراین لازم است به درستی دفع و دور انداخته شود. این مسئله در مورد کادمیوم نیز صادق است. بنابراین حتی اگر ماده اصلی جایگزین باتری های اسید سرب  Ni-Cd باشد ، مهم نیست که کدام نوع UPS را تهیه کرده باشید ، محتوای باتری آن سمی است. سعی کنید از دست زدن به باتری های آسیب دیده خودداری کنید و حتی آن را در سطل زباله نیز نریزید.

از آنجا که مواد تشکیل دهنده باتری های یو پی اس سمی هستند ، دفع باتری ها توسط سازمان حفاظت از محیط زیست باید تنظیم و دور ریخته شود. اما سازمان حفاظت محیط زیست نیز توصیه هایی درمورد نحوه ی دور انداختن باتری های یو پی اس در اختیار کاربران قرار داده است. نتیجه نهایی این آیین نامه این است که تولیدکنندگان باتری هایی که حاوی پسماندهای سمی هستند ، مسئولیت بازیافت آنها را پس از عدم استفاده از آنها ، بر عهده دارند.

 

 

توجه داشته باشید که باتری ها در اکثر موارد "بازیافت" می شوند و "دفع نمی شود". و بیشتر این قوانین مستلزم بازیافت باتری ها است و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ با هم متحد شده اند و یک شرکت غیرانتفاعی تشکیل می دهند که باتری ها را جمع می کنند و آنها را به یک جریان بازیافت واحد می فرستند. اکثریت قریب به اتفاق سرب و کادمیوم بازیافتی از باتری ها در نهایت در باتری های دیگر قرار می گیرند. بسیاری از شرکت ها برنامه های خاص خود را برای بازگرداندن باتری های مصرف شده به آنها در نظر گرفته اند دارند.

سیاست های دولتی در برخی کشورها به گونه ای است که  نحوه ی بازیافت باتری های یو پی اس را برای کاربران بسیار ساده تر کرده است. به عنوان مثال در نیویورک ، هر مکانی که باتری می فروشد ، طبق قانون مجبور به پذیرش آن نیز است. در نتیجه ، باتری های فرسوده و قدیمی را می توان به هر فروشگاه اداری ، فروشگاه لوازم خانگی یا داروخانه برد.

بنابراین ، به طور خلاصه: باتری یو پی اس شما حاوی مواد سمی است. اگرچه اینها تا زمانی که باتری سالم است خطری ایجاد نمی کنند ، دور ریختن آن در سطل زباله غیرقانونی است. خوشبختانه ، شما گزینه های زیادی برای خلاص شدن از شر این باتری ها با به کار بردن دانش بازیافت مواد شیمیایی سمی در اختیار دارید.

 

برای مطالعه بیشتر به آدرس هاس زیر مراجعه کنید:

https://www.serverroomenvironments.co.uk/blog/how-to-recover-and-recycle-ups-batteries

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید