انتخاب یو پی اس (نوع و ظرفیت)

انتخاب یو پی اس (نوع و ظرفیت)

۱۳۹۹ ۰۳ آبان
0 نظر ثبت شده

سایز بندی و نحوه ی تعیین ظرفیت یو پی اس

مانند باتری یا هر سیستم انرژی دیگر ، ظرفیت یک سیستم UPS با محاسبه بار پشتیبانی شده متصل به آن تعیین می شود. در مورد سیستم های UPS ، بار پشتیبانی شده ممکن است یک قطعه از تجهیزات ، چندین قطعه از تجهیزات مرتبط یا یک یا چند مدار الکتریکی باشد. واحدهای UPS معمولاً براساس دامنه ظرفیت خروجی در ولت آمپر یا وات (VA) طبقه بندی می شوند (به عنوان مثال 350 وات - 750 وات ، 10 کیلو وات - 40 کیلو وات). بنابراین ، توان بارها باید براساس kVA  (ولت x آمپر) اندازه گیری یا محاسبه شوند.

 

دامنه ی ظرفیت یو پی اس باید طوری انتخاب شود که تمام بار پشتیبانی شده را پوشش دهد، و اگر احیانا تمایل داشته باشیم در آینده بارهای بیشتری به یو پی اس متصل کنیم باید یو پی اسی با ظرفیت بیشتر انتخاب کنیم. به طور کلی برای اطمینان از ظرفیت کافی یو پی اس جهت پوشش برق تمام بارهای متصل ، ظرفیت سیستم UPS  باید کمی بیشتر از حد معمول باشد. یک قانون کلی در هنگام تعیین ظرفیت یو پی اس این وجود دارد که همیشه مقدار بار محاسبه شده را 10٪ بیشتر در نظر میگیرند.

 

یکی دیگر از نکات مهم در مورد ظرفیت سیستم UPS تأثیرات ان بر برق است. مصرف برق در سیستم های UPS بیشتر از میزان بار متصل است، مصرف برق به دلیل قطعی و اختلال در تبدیل برق و شارژ باتری در UPS ها، به برق مورد نیاز بار کلی سیستم اضافه می شوند. کارایی دقیق هر سیستم بسته به نوع ، کیفیت و ویژگی های آن متفاوت خواهد بود. سیستم های یو پی اس انلاین جهت مصرف انرژی به دلیل تبدیل دوباره ی برق ، کمترین بازده را دارند.

 

لازم است هنگام مقایسه سیستم های UPS ، عملکرد آن در نظر گرفته شود ، اما شارژ باتری به طور کلی در بازده های عملکرد گزارش شده وجود ندارد. بازده شارژ بسته به فرکانس استفاده از باتری ، نقش کم و بیشی خواهد داشت. به عنوان یک قاعده کلی ، انتظار می رود 20 درصد افزایش بار ناشی از یو پی اس را انتظار داشته باشیم.

 

انتخاب سیستم یو پی اس 

علاوه بر سه نوع اصلی سیستم یو پی اس (آفلاین ، لاین اینترکتیو و آنلاین) ، بسیاری از تجهیزات مربوطه که در بالا و مقالات قبلی به آنها اشاره شد می توانند در این سیستم ها ادغام شوند به طوری که قادر به پاسخگویی کیفیت برق و تامین برق پشتیبان باشند. اینورترها ، باتری ها ، تنظیم کننده های ولتاژ و حتی چرخ دنده ها ممکن است اجزای UPS را تشکیل دهند که بسیار هم مقرون به صرفه خواهد بود. مشخصات کلی آن گزینه ها در جدول زیر بیان شده است.

 

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید