انرژی خورشیدی و یو پی اس

انرژی خورشیدی و یو پی اس

۱۳۹۹ ۱۰ آبان
0 نظر ثبت شده

استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه برای سیستم های خورشیدی:

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) به تجهیزات برقی مانند صفحات خورشیدی اجازه می دهد تا در شرایط اضطراری مثل قطع برق یا اختلال در برق شبکه ی اصلی، همچنان برق داشته باشند و به کار خود ادامه دهند. به طور معمول منبع تغذیه بدون وقفه از تجهیزات IT و دستگاه های حساس پزشکی پشتیبانی می کند ، اما یو پی اس ها کاربردهای دیگری نیز دارند.

از آنجا که صفحات خورشیدی به آفتاب متکی هستند ، تولید برق در خانه ها یا شرکت ها و حتی سازمان ها به وجود انرژی خورشیدی نیاز دارند. برخی از گزینه های UPS مانند باتری های خورشیدی و برق پشتیبان باتری می توانند انرژی خورشیدی اضافی را برای زمان هایی که نور خورشید در دسترس نیست، ذخیره کنند.

 

 

انرژی خورشیدی و منبع تغذیه ی بدون وقفه:

برخلاف ژنراتور یا سایر دستگاه های برق اضطراری ، UPS در هنگام قطع برق لحظه ای برق را تأمین می کند. غالباً این نیرو از یک چرخ دنده ، باتری یا ابر خازن ها تأمین می شود.

در مکان های مسکونی ، UPS اغلب از باتری استفاده می کند مانند باتری نکرون شرکت نیروسان. اغلب افرادی که در خانه از یو پی اس استفاده، تا زمانی که یو پی اس به درستی به کار خود ادامه دهد متوجه قطعی برق با اختلالات ناشی از آن نمی شوند.

در نتیجه داشتن منبع تغذیه خورشیدی به خانه ها این امکان را می دهد تا بدون توجه به شرایط جوی وآب و هوا و حتی زمان کار کنند و این امر باعث افزایش عملکرد و همینطور به کار گیری هرچه بیشتر این فناوری می شود. با این حال ، برای بسیاری از افراد، نصب یو پی اس در خانه ها یک ضرورت نیست.

 

چه عواملی نصب منبع تغذیه بدون وقفه را ضروری می کند:

بیشتر افراد متوجه این موضوع نیستند ، اما بسیاری از افراد نیز هستند که به علت مشاغل خانگی یا سیستم های برقی حساسی که در خانه دارند به شدت به وجود و تداوم برق نیاز دارند. از آنجا که یو پی اس آناً برق تأمین می کند، از حذف شدن ناگهانی اطلاعات و داده ها جلوگیری می کند و اختلال در برق مشاغل را به حداقل می رساند و حتی عملکرد صحیح تجهیزات پزشکی حساس را تضمین می کند. بیشتر خانه ها به UPS نیازی ندارند ، اما شرایط خاص ، مانند وسایل پزشکی در خانه یا محل کار از راه دور ، قطعا نصب UPS را ضروری می کند.

 

غالباً ، قطع برق فقط 20 دقیقه طول می کشد. با این حال ، گاها قطع برق می تواند تا چندین ساعت ادامه پیدا کنند اما خوشبختانه سیستم های یو پی اس می توانند تا مدت زمان طولانی از چند دقیقه تا چندین ساعت دوام بیاورند و برق تولید کنند. اما موضوع ناراحت کننده اینجاست که مشکلات ناشی از برق همواره وجود دارند و وقتی وقفه در برق بیش از دو دقیقه طول می کشد، مشکلات شروع می شوند حتی برای سیستم های مصرف کننده ای که حساس نیستند.

 

آمار ناشی از قطع برق:

در تاریخ 1 ژوئن سال 2020 ، سازمان گزارش EIA در مورد قطع خدمات برق شهری نشان داده که از سال 2013 تا 2016 ، مشتریان سرویس برق بین سه و نیم تا چهار ساعت قطع برق در طول سال را تجربه کرده اند. با این حال ، در سال 2017 و 2018 ، این رقم بسیار بالاتر رفته است.

 

 

در سال 2017 میانگین قطع برق به هشت ساعت افزایش یافت و سال 2018 به طور متوسط ​​6 ساعت بود. این خاموشی های برق بیشتر ناشی از شرایط جوی نامساعد مانند طوفان و آتش سوزی است.

 

هنگامی که قطعی برق بیش از چند ساعت طول می کشد ، یخچال و فریزرها شروع به گرم شدن می کنند و مشکلات قابل توجهی را به بار می آورند. بسیاری از مشاغل یا حتی خانه های مسکونی سعی می کنند از خاموشی سیستم ها با استفاده از انرژی خورشیدی جلوگیری کنند. با این حال ، به دلیل قطع پی در پی برق، خانه های مجهز به پنل خورشیدی بدون برق پشتیبان باتری نیز خاموش می شوند.

 

پنل های خورشیدی چطور با UPS کار می کنند

بیشتر افرادی که پنل خورشیدی خریداری می کنند ، به شبکه اصلی برق نیز متصل هستند. متصل بودن به شبکه اصلی برق به افراد امکان می دهد تا بدون برق پشتیبان باتری یا یو پی اس، پنل خورشیدی نصب کنند. با این حال ، منبع تغذیه ی اصلی گاها دچار قطع برق شود و یا اختلالات ولتاژ یا فرکانس را تجربه کند. و فاجعه اینجاست که پنل های خورشیدی ممکن است به دلیل این قطع برق مکرر یا مشکلات برق دچار آسیب های جدی شوند.

 

برای مطالعه ی بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://gosolargroup.com/backup/uninterruptible-power-supply-ups-with-solar-facts/

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید