انواع باتری های مختلف برای یو پی اس(قسمت دوم)

انواع باتری های مختلف برای یو پی اس(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۲۰ شهریور
0 نظر ثبت شده

باتری های UPS نیکل-کادمیوم

باتری های نیکل-کادمیوم (NiCd) پیشتر یکی از گزینه های محبوب برای تاسیسات مخابراتی بودند ، در حالی که امروزه می توان از آنها برای برنامه های یو پی اس (UPS) در مکان هایی با دمای محیط بسیار بالا استفاده کرد. باتری های UPS نیکل-کادمیوم به ویژه در خاورمیانه بسیار محبوب بوده و مصرف می شود. این نوع باتری ها، گونه‌ای از باتری‌های قابل شارژ هستند که در آن از نیکل (III) اکسید و کادمیم به صورت فلز به عنوان الکترود استفاده شده است.الکترودهای باتری از هیدروکسید نیکل در صفحه مثبت و هیدروکسید کادمیوم در صفحه منفی ساخته شده اند.

از مزایای NiCd ها می توان به داشتن عمر طراحی 20 ساله ، توانایی عملکرد در طیف وسیعی از دمای محیط (-20 تا 40 درجه ی سانتیگراد) ، عمر چرخه ای بالا و تحمل تخلیه های عمیق اشاره کرد.از طرف دیگر ، باتری های NiCd یو پی اس بسیار گران تر از انواع قدیمی تر VRLA هستند. و از آنجا که نیکل و کادمیوم مواد سمی هستند ، این امر فرآیند های دفع و بازیافت در پایان عمر باتری بسیار پرهزینه خواهد بود. این امر به ویژه در کشورهایی با سیاست ها و مقررات سختگیرانه زیست محیطی مانند انگلستان صادق است.

 

 

باتری های یون لیتیوم یو پی اس:

باتری های یون لیتیوم (Li-Ion)  مدت هاست که در دستگاه های الکترونیکی مانند لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند ، در حالی که اکنون عناصر اصلی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی هستند. اما اخیراً این نوع باتری ها در حال تبدیل شدن به گزینه ای مناسب برای منابع تغذیه بدون وقفه(UPS) و سایر سیستم های ذخیره انرژی مانند استفاده از انرژی های تجدید پذیر هستند. باتری یون لیتیوم خانواده از باتری‌های قابل شارژ است که در آن در زمان تخلیه، یون‌های لیتیم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می‌کنند. باتری‌های یون لیتیم بالاترین چگالی انرژی را فراهم می‌سازند که تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری‌های نیکل-کادمیم است. باتری‌های لیتیم-یون معمولاً برای تأمین نیروی لازم در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مزایای Li-Ion می توان به قابلیت اطمینان بالاتر نسبت به باتری های VRLA / SLA قدیمی تر اشاره کرد ، زیرا سیستم های کنترل و نظارت بر باتری داخلی در آن ها وجود دارد که هر سلول را از نظر تغییر در عملکرد بررسی می کند. یکی دیگر از مزایای باتری های یو پی اس یون لیتیوم این است که به دلیل تراکم قدرت قابل توجه بالاتر خود ، بسیار کوچکتر و سبک تر هستند. علاوه بر این آنها دارای شارژ سریعتر ، چرخه های طولانی تر و حداقل دو برابر عمر مفید در مقایسه با VRLA / SLA نیز می باشند.

علی رغم کاهش هزینه باتری های یو پی اس Li-Ion طی سال های اخیر ، هنوز یک گزینه گران قیمت تر از سایر گزینه های دیگر محسوب می شود. با این حال ، طول عمر بیشتر این باتری می تواند جبرانی برای هزینه ی بالای آن باشد. Li-Ion گرمای کمتری تولید می کند و می تواند برای یو پی اس هایی که در دماهای بالاتر کار می کنند بسیار مناسب باشد ، به این معنی که آنها به تهویه هوا زیادی نیاز ندارند ، و این می تواند هزینه های مربوط به خنک کننده را کاهش دهد.

 

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.riello-ups.com/questions/60-different-types-of-ups-batteri

 

 

 

 
 
 
نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید