باتری یو پی اس را کی عوض کنیم ؟

باتری یو پی اس را کی عوض کنیم ؟

۱۳۹۸ ۲۴ مرداد
0 نظر ثبت شده

بعد از چه مدت استفاده از باتری باید آن را تعویض کرد؟

 

طول عمر باتری معمولی چقدر است؟

زمان معمولی برای تعویض باتری حدود 3 الی 5 سال بعد از استفاده ان میباشد. اما  در بعضی مواقع به شرایط  و طریقه نگهداری بستگی دارد. نوع باری که باتری یو پی اس پشتیبانی میدهد و شرایط نگهداری هر باتری با یکدیگر متفاوت است. باتری های سیلد اسید معمولا در اثر تخلیه کامل اسیب میبینند. اگر بارگیری بصورت منظم انجام شود این عمل باعث تخلیه بیشتر باتری می شود و یا اگر قطعی برق شما بیش از اندازه باشد یو پی اس بصورت مکرر از باتری خود برای تامین برق استفاده میکند که با این شرایط شما مجبور میشوید باتری های خود را هر سه سال یکبار تعویض کنید. اگر همیشه باتری را بیشتراز 80درصد شارژ کنید و در شرایط ودمای مناسب نگهداری کنید میتوانید طول عمر باتری خود را به 4 الی 5 سال افزایش دهید.

 

تست باتری

طبق دستورالعمل های تولید باید یو پی اس را در شرایط مناسب نگهداری کنید. باتری یو پی اس هایی که طول عمر طولانی و بهترین عملکرد را دارند از جمله باتری هایی هستند که در شرایط مناسب نگهداری شده اند. شما باید اطمینان حاصل کنید محل شما برای نگهداری باتری و یو پی اس مناسب و سازگار است و تست باتری و یو پی اس به شما این اطمینان را میدهد که بهترین یو پی اس و یا بهترین باتری یو پی اس را داشته باشید. تست باتری های سیلد اسید باید هر چند  ماه یک بار انجام گیرد. باتری های سیلد اسید بطور خوبخودی دشارژ خواهند شد. اگر باتری به صورت دوره ای شارژ نشود، امکان دارد که تکیمل کامل ظرفیت باتری ممکن نباشد. باتری ها در هر ماه حدود 3 درصد از شارژ خود را تخلیه میکنند. شما اگر از باتری خود استفاده نمیکنید باید ان را هر سه ماه یکبار شارژ کنید.

 

بررسی باتری

متورم شدن باتری به شما نشان  میدهد که زمان تعمیر ان رسیده است. یکی از دلایل متورم شدن باتری شارژ بیش از اندازه ان است. بعد از شارژ کامل باتری، اگر جریان زیادی وارد باتری شود باعث گرم شدن ان میشود که پس از مدتی سایز باتری پهن تر شده و متورم میشود. تورم باعث میشود که پس از مدت کوتاهی باتری از کار بیوفتد. بازرسی به طور مرتب از باتری به شما کمک می کند که هنگام شروع تغییرات ظاهری سریع متوجه شوید و اقدام به تعمیرو یا تعویض  ان کنید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید