تجهیزات تست یوپی‌اس و باتری یوپی‌اس

تجهیزات تست یوپی‌اس و باتری یوپی‌اس

۱۳۹۷ ۲۸ مهر
0 نظر ثبت شده

هر شرکت یا فردی که از منبع برق بی وقفه استفاده می کند، باید تجهیزات بررسی و آزمایشی متناسب با ویژگی های دستگاه خود را در محل نگهداری یو پی اس در اختیار داشته و شرایط ایمنی لازم را تامین کند. پرسنل مسئول تعمیر و نگهداری در وهله اول باید دانش و تجربه کافی برای کارهای الکتریکی را باشد؛ بعلاوه فردی که به عنوان مسئول نگهداری یو پی اس گماشته می شود باید آموزشهای لازم را ببیند. در برخی موارد نیز از آنجایی که ممکن است لازم باشد تجهیزات کامپیوتری سرویس شوند، باید تکنسین مجربی هم برای این منظور در دسترس باشد. از آنجایی که انواع یوپی‌اس گسترده و روشهای تعمیر و سرویس آن متنوع هستند ارائه لیست دقیق از تجهیزات آزمایشی مقدور نخواهد بود، با این حال گاهاً فروشنده های یوپی اس همراه دستگاه راهنمای آن و لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای آن را ارائه می کنند. لیستی که در انتهای این مطلب ارائه خواهد شد هم پیشنهاد مهندسین ما است و میتواند متغیر باشد.

حضور پرسنل متخصص برای تعمیر و نگهداری دستگاه یوپی اس: پرسنل تعمیر و نگهداری باید بتوانند با بررسی صفحه نمایش، زنگ هشدار، شواهد موجود و توضیحات پشتیبان شرکت سازنده عیب دستگاه را تشخیص دهند. پرسنل تعمیر و نگهداری باید دانش لازم برای رفع خرابی های ساده ای مانند ترکیدن فیوز، نقص فن خنک کننده، نقص مکانیکی و الکتریکی را داشته باشند. با این حال برخی تعمیرها حتما باید توسط شرکت سازنده یا تعمیرکار حرفه‎ای انجام شود.

 

ابزارهای تشخیصی: صفحۀ نمایشگر، زنگ هشدار، و تجهیزات تشخیصی به طور کلی باید متناسب با ظرفیت و پیچیدگی سیستم UPS ارائه گردند. پرسنل تعمیر براساس آموزشهایی که از قبل دیده اند با توجه به آلارمها و با استفاده از ابزارهای تشخیصی دستگاه را تعمیر، یا از خرابی احتمالی پیشگیری کنند. به بیان دیگر، همه ی افرادی که با دستگاه یوپی‌اس کار می کنند یا مسئول تعمیر و نگهداری آن هستند باید تا حدی آشنا به پارامترهای نمایش داده شده در صفحه نمایش و آلارمهای آن باشند تا هنگام نیاز به تعمیر در محل و یا دریافت مشاوره از راه دور از شرکت سازنده  بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و از احتمال ایجاد ایراد جدید پیشگیری کنند.

 

لیست زیر لیست نسبتا کاملی از تجهیزات مورد نیاز برای تست یو پی اس با ظرفیت 500 کیلوولت آمپر و آزمایش باطری یوپی‌اس را ارائه می دهد. برخی از این لوازم گرانقیمت هستند و بعلاوه همیشه کاربرد ندارند اما بهتر است تجهیزات معمولی و پراستفاده در شرکت موجود باشد تا در صورت نیاز توسط تعمیرکار یا مسئول نگهداری یو‌پی‌اس مورد استفاده قرار گیرد.

 

ست تست ظرفیت باتری (Battery capacity test set)

لیفتر باتری(Battery lifter)

DC سنج(Metering of DC)

ست هیدرومتر (Hydrometer set)

میکرواهم سنج (Microohmmeter)

دستگاه مادون سرخ اندازه گیری دما (portable infrared temperature measuring device)

مجموعه ترمومتر (Thermometer set)

دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی

کلاه و کفش محافظ

مولتی متر آنالوگ و دیجیتال (multimeter)

لودبانک (load bank)

و...

 

برای مشاوره درخصوص تجهیزات مورد نیاز برای یو پی اس خود با مشاورین با تجربه نیروسان تماس بگیرید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید