تست امپدانس باتری

تست امپدانس باتری

۱۳۹۸ ۱۴ آبان
0 نظر ثبت شده

تست امپدانس باتری چیست؟

تست امپدانس باتری، یک تست مقاومت داخلی است. در سیستم های باتری جریان متناوب، امپدانس، شرایط کلی باتری ها را نشان می دهد که بدون تاکید بر کل سیستم و باتری مورد آزمایش قرار می گیرد. از آنجا که این تست کل سیستم  بین دو صفحه پایانه باتری را آزمایش می­کند برای دیدن نقاط ضعف در سلول های باتری ها ایده آل است.

به عبارت خیلی ساده تر، امپدانس با استفاده از یک سیگنال جریان متناوب، اندازه گیری افت ولتاژ مستقیم روی باتری را انجام می دهد این اندازه گیری با استفاده از قانون اهم تعیین می گردد. زمانی که سلول باتری بزرگ تر شود امپدانس داخلی افزایش می یابد. با اندازه گیری امپدانس شرایط باتری با یک سلول خاص در هر کدام از باتری ها مشخص می شود.

مقاومت دارای مقدار عددی ولی در زاویه فاز صفراست به عبارت دیگر مقدار مقاومت فقط عدد حقیقی است ولی در امپدانس دارای مقدار عددی و فاز است یعنی مقدار امپدانس یا عددی حقیقی و یا مختلط است. امپدانس نشان دهنده مقدار مقاومت ناشی از جریان الکترونیکی برای هر قطعه محسوب می شود و واحد اندازه گیری آن اهم است.

برای تست امپدانس سیستم ها و دستگاه هایی طراحی گردیده است که می توان از آن ها کمک گرفت ولی استفاده از این نوع دستگاه ها نیاز به تخصص دارد که برای این امر باید از مهندسین این امر کمک گرفته شود.

 

تست امپدانس چرا برای باتری یو پی اس مهم است؟

هسته اصلی هر یو پی اس باتری آن است. معمولا  عمر مفید باتری ها بین 3-5 سال است اگر عمر آن در طی این بازه زمانی تمام شود امری طبیعی است اما در غیر این صورت اثری منفی داشته و هزینه هایی برای شما می تراشد.

امروزه اکثر باتری های یو پی اس با یک رشته ولتاژ کار می کنند همین عمل باعث می شود تا باتری ها بیشتر در خطر قرار گرفته شوند.

با انجام این تست شما میتوانید از سلامت و طول عمر باتری خود اطلاع پیدا کنید. و از بسیاری هزینه های غیر ضروری جلوگیری به عمل آورید و عملکرد یو پی اس خود را افزایش دهید. مدت زمان انجام این تست بسته به چند باتری دار بودن یو پی اس شما معمولا بین 2 تا 3 ساعت زمان لازم دارد که باید حتما زیر نظر متخصص انجام بگیرد. شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر و انجام تست امپدانس برای صرفه جویی در هزینه ها و زمان خود با کارشناسان ما در رایانیکس تماس بگیرید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید