تفاوت برق با شکل موج سینوسی و شکل موج شبه سینوسی

تفاوت برق با شکل موج سینوسی و شکل موج شبه سینوسی

۱۳۹۸ ۲۸ خرداد
0 نظر ثبت شده

جریان برق با شکل موج سینوسی بهتر است یا شبه سینوسی

 

شکل موج عامل مهمی در انتخاب منبع نیروی AC می باشد. تمامی اینورتر های با کیفیت AC,DC  , سیستم های  UPSآنلاین واقعی ( واقعا آنلاین ) , دستگاه یو پی اس آنلاین نیروسان و دستگاه های سری سینوس لاین , دارای خروجی صاف (بدون نویز) هستند.

در مقایسه با محصولات با خروجی های(( موج سینوسی اصلاح شده )) یا (( موج مربعی )) که همگی ولتاژ خروجی متغیری تولید می کنند و مناسب تغذیه ی تعداد محدود و مشخصی از بار ها می باشند , این منابع نیروی AC  قدرتمند ( که در بالا ذکر شده اند)  نیروی تمیز و منظم تولید می‌کنند که با نیرویی که توسط شرکت برق منطقه‌ای شما تامین می‌شود برابری می‌کند و یا حتی بهتر از آن است.

اگر می‌خواهید تجهیزات خود را دقیقاً طبق دستورالعمل سازندگان آن به کار بیندازید , باید از منبع تغذیه ای با خروجی موج سینوسی صاف و بدون نویز استفاده کنید. با استفاده از این موج سینوسی صاف در بارهای موتوری ,  به دلیل کاهش هارمونیک های مربوط به این شکل موج سینوسی , این بار ها راحت تر شروع به کار می کنند و خنک تر عمل می کنند.

در حقیقت ,  برخی از تجهیزات تنها در صورت استفاده از موج سینوسی واقعی به عنوان ورودی , درست عمل خواهند کرد از جمله این تجهیزات می توان به پرینتر های لیزری و موتوری , موتورهای سرعت متغیر , تجهیزات پزشکی و هر وسیله دیگری که سیگنالهای زمان‌بندی را از ورودی دریافت می‌کند اشاره کرد.

همگی وسایل و تجهیزات برای تغذیه از یک موج سینوسی صاف (بدون نویز) طراحی شده‌اند . انرژی موج سینوسی صاف نوعی از نیروی است که توسط شرکت برق منطقه ای شما تولید می شود .

فواید اینکه شما تجهیزات و وسایل خود را با استفاده از موج سینوسی صاف اجرا کنید و به کار بیندازید شامل موارد زیر می باشد :

  • نویز الکتریکی کمتری در تجهیزات شما ایجاد می کند که نتیجه آن این است که هیچ خطی روی تصاویر تلویزیون شما و هیچ بوق ممتدی (نویز صوتی) در سیستم صوتی شما ایجاد نمی شود .
  • فرهای مایکروویو غذا را سریعتر می پزند .
  • طول عمر وسایل و تجهیزات افزایش می یابد .
  • وسایل و تجهیزات خنک تر و موثر تر  (کارآمد تر ) عمل می کنند .
  • تجهیزاتی که هنگام استفاده از موج سینوسی اصلاح شده امکان آسیب دیدن آنها وجود دارد همانند پرینتر های لیزری , دستگاه های تغذیه شونده از باتری های قابل شارژ و اجاق های کوچک , زمانی که از اینورتر موج سینوسی صاف استفاده می کنند , عالی عمل می کنند .
  • تجهیزات ارتباطی (مانند تلویزیون و غیره) با نویز کمتری اجرا می شوند .
  • موتور ها با سرعتی که برایشان تعریف شده عمل می کنند و هنگام کار ,کمتر گرم می شوند .
  • طول عمر تجهیزات کامپیوتری افزایش می‌یابد و رخ دادن خاموشی ها و خطاهای مبهم در آنها احتمال کمتری دارد .

 

 

تصویر , شکل خروجی یک نوع اینورتر موج سینوسی اصلاح شده با ۳۵ تا ۴۰ درصد اعوجاج هارمونیکی کلی را در یک اسیلوسکوپ واقعی نشان می‌دهد .  به گذار ناگهانی و تیز از بخش مثبت سیگنال به بخش منفی آن توجه کنید . همین مورد دلیل به وجود آمدن سطح بالای اعوجاج هارمونیکی است .

 

 

تصویر , شکلی از خروجی اینورتر موج سینوسی صاف با کمتر از ۳ درصد اعوجاج هارمونیکی کلی را در اسیلوسکوپ حقیقی نشان می‌دهد .  به گذار نرم ( آرام  ) و منحنی وار آن از بخش مثبت سیگنال به بخش منفی آن توجه کنید .

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید