جلوگیری از نوسان لحظه ای برق

جلوگیری از نوسان لحظه ای برق

۱۳۹۸ ۱۲ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

اعوجاج و نوسان برق یا افزایش و کاهش لحظه ای جریان برق می تواند به علت اتفاقات مختلفی از جمله برخورد رعد و برق، قطع برق، مشکلات انتقال خطوط برق یا اتصال باز شدن یا اتصال کوتاه شدن قسمتی از مدار یا انتقال برق به تجهیزات بزرگتر در همان خط تولید، بوجود آید.

یک منبع تغذیه معمولی، توانایی لازم برای پاسخگویی به نوسان لحظه ای برق را ندارد. اثرات منفی اعوجاجات به تجهیزات شما منتقل میشود و باعث بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در سیستم های شما می شود. (مگر اینکه شما دارای حفاظت در مقابل افزایش ناگهانی برق را داشته باشید).

منابع برق اضطراری قابلیت متوقف کردن نوسانات لحظه ای برق ناشی از اثرات بار الکتریکی را دارند (چنانچه نوسانات به اندازه ی کافی بزرگ باشند، ups احتمالا به حالت Bypass  برود.) در بدترین شرایط مدارات داخل یو پی اس ممکن است بر اساس تواسانهای بسیار شدید آسیب ببینند. 

 

 

آیا یو پی اس کار استابلایزر را هم انجام می دهد؟

منبع تغذیه ی برق شهر ( هم چنین ژنراتور) کاملا پایدار نیستند و دائما نوسان می کند. برای اغلب اوقات، این نوسانات در محدوده ی قابل قبول هستند، اما از لحاظ زمانی، نوسانات ولتاژ بیشتر از استاندارد تحمل آن است که باعث افزایش جریان برق یا قطع کامل آن می شود. 

منابع برق اضطراری به روش تامین ولتاژ خروجی تثبیت شده و دائمی از تجهیزات محافظت می کنند. برای بارها حساس مانند اتاق های سرور (انفورماتیک) استفاده از یک یو پی اس استاتیک به همراه مجموعه باتری ها روش مناسبی است.

 

 

چگونگی کارکرد AVR در یک UPS لاین اینتراکتیو

یک UPS لاین اینتراکتیو خود شامل یک AVR می باشد که نوع خاصی از ترانسفورماتور است، طوری طراحی شده تا برای سوئیچ در تامین برق مابین سیم پیچی ها در پاسخ به تغییرات در ورودی ابزار برقی، در نتیجه افزایش یا کاهش میدان مغناطیسی و ولتاژ خروجی تجهیزات متصل شده، مفید باشد.

در این نوع ups ولتاژ بالا هنگام قطع شدگی و افزایش ولتاژ بدون مصرف کردن انرژی باطری پشتیبان را به صورت انتخاب اتوماتیک روی خود مبدل AVR تحمل می کند. در حالت عادی برق AC،  ترانسفورماتور برق نرمال را به همان صورت به خروجی منتقل ( بای پس) می کند ( در حالیکه ولتاژ بالا و پایین کنترل شده اند) همچنین باطری را شارژ می کند. هنگام نواسن های برق، ترانسفورماتور با رله کردن روی پله های سیم پیچهای خود، برق حروجی را ثابت نگه می دارد.

هنگاهی که ولتاژ ورودی پایین تر یا بالاتر  از محدوده ترانسفورماتور AVR می افتد، ups به باطری پشتیبان سوئیچ می شود، و مدار مبدل AC-DC به کار می افتد. برق می تواند بوسیله ی تامین شدن توسط مدار باطری معکوس تامین شود تا زمانیکه ولتاژ ورودی به محدو ده ی قابل کنترل AVR برسد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید