حفاظت از تجهیزات حساس در صنعت پزشکی

حفاظت از تجهیزات حساس در صنعت پزشکی

۱۳۹۸ ۲۰ شهریور
0 نظر ثبت شده

باتوجه به پیشرفت ها و نواوری های جدید و ارتباط مراکز درمانی با سایر مراکز باعث بهبود عملکرد در صنعت پزشکی شده است برای مثال بسیاری از مراکزبهداشتی و درمانی برای کنترل تاسیسات خود ازجمله آلارم اتش نشانی و کنترل مانیتور های دوربین مداربسته وابسته به سیستم های ساختمان هوشمند شده اند. این سیستم ها برای عملکرد صحیح باید در یک دمای مناسب قرار بگیرند در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد. مراکز اطلاعات مکان دیگری در بیارستانها میباشند که باید برای عملکرد خوب و قدرتمند به انها توجه کرد. مراکز درمانی برای بایگانی سوابق بیماران، سوابق پزشکی، برنامه های پردازش داده ها در کارهای روزانه به یک مرکز داده نیاز دارند که برای عملکرد صحیح به سرورها و روترها وابسته میباشد.

 

                                                                      تجهیزات بیمارسنانی

                                                     

دربعضی شرایط، مراکز داده در بخش مراکز درمانی به یک سیستم برق اضطراری قوی نیاز دارد تا بتواند بکار خود ادامه دهد. این واقعیت را باید قبول کردکه مراکز داده مقدار زیادی انرژی مصرف می کند تا بتواند بسیاری از معاملات سازمانی را حفظ وکارآمد سازد.

 

                                                          تجهیزات پزشکی              

 

باید در نظر داشت که مراکز درمانی برای عملکرد بیشمار تجهیز حساس به برق قابل اعتمادی احتیاج دارند. دستگاه هایی چون MRI، CT، رادیولوژی، سونوگرافی و دستگاه های عکس برداری همگی برای اینکه عملکرد مناسب داشته باشند باید به یو پی اس متصل شوند. به علاوه دستگاه هایی با توان مصرفی بیشتر به یو پی اس هایی با ظرفیت بالاتر برای پشتیبانی نیاز دارند. باتوجه به وابستگی تجهیزات در مراکز درمانی، قطعی برق برای چند ثانیه میتواند کار هزاران تجهیزات وابسته به هم را مختل کند اختلال در منبع تغذیه بیمارستان ها می تواند منجر به نقص تجهیزات و سیستم ،آسیب به سخت افزار و از بین رفتن اطلاعات واز همه مهم تر ممکن است سلامتی بیماران را به خطر بیاندازد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید