خرید یو پی اس برای بیمارستان و مراکز پزشکی

خرید یو پی اس برای بیمارستان و مراکز پزشکی

۱۳۹۷ ۱۳ دی
0 نظر ثبت شده

یو پی اس چه نقشی در تامین برق مراکز درمانی دارد؟


در دنیای مدرن امروزی، بسیاری از کارها و عملیات برای تاثیر کارآمد به یک منبع جریان الکتریکی قابل اعتماد وابسته است. درواقع مراکز درمانی نیز از این موضوع مستثنی نیستند همانطور که قطعی برق در زمینه سلامت و پزشکی بیشتر به چشم می آید و قطعی برق نیز میتواند به ضرر سلامتی بیماران تاثیر گذارد.
یو پی ای نقش مهمی در زمینه سلامت و درمان دارد. وقفه یا قطعی برق نه تنها باعث ناراحتی و دردسر می شود بلکه منجر به اتفاقات ناگوار در این زمینه می شود. برای بیمارستان ها، این خیلی مهم است که جریان الکتریکی تحت کنترل باشد. پس این کاملا منطقی است که نباید هیچ گونه قطعی و وقفه ای در بیمارستان ها رخ بدهد. اگر وقفه یا قطعی در برق به وجود آید باید یک سیستم ژنراتور پشتیبان برای حفظ جان بیماران و روشن ماندن چراغ ها باشد. 


یو پی اس ها در بیمارستان ها برای نگهداری و محافظت از تجهیزات حیاتی و مهم، مورد نیاز است. در طول سال استفاده از جریان الکتریکی و ضرورت برق در تجهیزات پزشکی افزایش می یابد. پس برای عملکرد بهتر و بدون دردسر بیمارستان ها، باید سیستم پشتیبانی قوی برق اضطراری وجود داشته باشد. کاهش مکرر ولتاژ و قطعی برق و نوسانات ولتاژ می تواند خسارات پر هزینه ای برای تجهیزات پزشکی به وجود آورد که درنتیجه تاثیر چشم گیری در سلامت بیماران خواهد داشت.
 


یو پی اس ها هنگام وقفه برق چگونه در تامین جریان الکتریکی بیمارستان ها پشتیبانی می کند؟


با نبود جریان الکتریکی میزان ریسک در سلامت بیماران افزایش خواهد یافت. اگر چه تاثیر قطع جریان برق در آموزش پزشکی و پژوهشگری خیلی مورد توجه قرار نگیرد اما تاثیر قابل توجهی در این زمینه داراست. محیط غنی تکنولوژی بیمارستان ها بخاطر قطع ناگهانی برق می تواند سلامت بیماران را به خطر بیاندازد. چراغ ها و تجهیزات پزشکی حیاتی می توانند بدون هیچ هشداری از کار بیفتند. بیشترین دلایل اصلی و معمول قطعی جریان برق به مشکلات اقلیمی و شرایط ناگوار آب و هوا و اختلالات محلی مربوط می شود. در دو دهه اخیر شرایط ناگوار آب و هوا بیشتر به چشم می آمد و پیش بینی می شود که فراوانی این حوادث در سال های آتی نیز افزایش خواهد یافت. در همان زمان، قطع برق در کشور های پیشرفته نیز به سرعت در حال افزایش است.

 

یو پی اس نیروسان


بعضی از تجهیزات پزشکی مانند دستگاه بیهوشی و تهویه دارای باتری پشتیبان به اندازه 30 تا 90 دقیقه است که به سازنده و خود دستگاه بستگی دارد که این پشتیبانی چقدر باشد، اما سوال اینجاست که اگر جریان برق تا زمان خالی شدن باتری های این دستگاه ها برنگشت، چگونه خواهد شد. جواب این سوال بسیار وحشتناک است چون با این سهل انگاری ممکن است جان بیماران گرفته شود. علاوه بر این بیشتر تجهیزات الکتریکی دارای باتری پشتیبانی نیستند که در نبود جریان برق بتواند به کار خود ادامه دهند. علاوه بر تجهیزات پزشکی، بیمارستان ها استفاده تلفن و اینترنت و سوابق الکترونیکی پزشکی و سیستم کنترل دما ودستگاه های استریلزاسیون و آسانسور و بسیاری از دستگاه های دیگر را در معرض خطر احتمالی قرار می دهند. پس وجود سیستم پشتیبان برق اضطراری برای  بیمارستان ها بسیار ضروری می باشد.
 
وقتی بیمارستان ها فاقد یو پی اس باشند، تجهیزات مهم پزشکی بعد از قطعی برق از کار خواهند افتاد. درنتیجه این اتفاق برای بیمارانی که تحت درمان با دستگاه های نجات دهنده هستند تاثیر بسزایی دارد. بیمارستان ها شبیه دیگر کسب و کار های تجاری نیستند که یک مقداری از پول و عملکرد خود را بخاطر قطع جریان برق از دست بدهند. شهرت بیمارستان ها در معرض خطر قرار می گیرد، اگر بعضی از حوادث ناشی از قطع برق وجود داشته باشد. اگر بیمارستان ها پشتیبان مناسب توان برق را نداشته باشند، ممکن است هزینه خرابی احتمالی، نارضایتی بیماران و مسائل مربوط به بهره وری به وجود آید.


سیستم های یو پی اس و ژنراتور ها یک راه حل آماده تامین جریان برق برای بیمارستان ها می باشد. این سیستم ها توانایی این را دارند که بیمارستان ها را بدون وقفه در نبود جریان برق در حالت فعال قرار دهند. یو پی اس ها از تجهیزات پزشکی حساس و ارتباطات و تجهیزات IT در مقابل آسیب های وقفه جریان برق محافظت می کنند. هنگامی که یک منبع تغذیه پشتیبان در حال استفاده می باشد، می تواند یک سیگنال را برای ژنراتور ارسال کند و زمان کافی برای هماهنگ سازی هموار کند. 

 

چگونه به سود کارآمد از یو پی اس ها برسیم؟


یو پی اس ها یکی از اجزا مهم تجهیزات پشتیبانی منبع تغذیه بیمارستان ها می باشند. زمانی که یو پی اس با ژنراتور یکی می شود، در طول قطع جریان برق باهم می توانند جریان برق ورودی بیمارستان ها را تامین کنند. همچنین بیمارستان ها می توانند سیستم هشدار از راه دور را تنظیم کنند که باهم بعنوان سیستم هشدار از راه دور یکپارچه می شوند و در پنل های کنترل اتاق عمل نمایش داده می شوند. تئاتر های عملیاتی و اتاق های ریکاوری باید از یو پی اس های آنلاین برای تامین منبع تغذیه استفاده کنند. یو پی اس های خورشیدی همچنین می توانند برای عمر طولانی و عملکرد بی عیب و نقص خود مورد توجه قرار گیرند.
 
نتیجه گیری


یو پی اس ها نه تنها از سخت افزار شما محافظت  می کنند بلکه مانع از دست رفتن داده ها می شود و عملکرد کارآمد را افزایش می دهد. زمانی که نوسانات ولتاژ بوجود آید تجهیزات پرهزینه بیکارستان ها و کامپیوتر ها و دیگر تاسیسات الکترونیکی با پیامد های خطرناک و وحشتناکی روبرو می شوند. اما یو پی اس ها در طول جریان برق ناسازگار با بهره گیری از پشتیبان منبع تغذیه برق سازگار تولید میکنند اما یو پی اس ها بهتر از کامپیوتر ها دیگر تجهیزات الکترونیکی که به یو پی اس وصل شده اند، از اطلاعات محافظت می کنند. هنگامی که یک افزایش ناگهانی ولتاژ در جریان برق به وجود آید، به طور کامل از نوسانات جلوگیری می کند و ولتاژ های نامعتبر را فیلتر می کند زیرا می تواند به تجهیزات گران قیمت بیمارستان ها آسیب برساند. در طول قطع برق، به طور خودکار فعال می شود و تمام دستگاه هایی که به UPS متصل هستند از خطرات وقفه جریان برق محافظت می کنند ، به طوری که تمام تجهیزات می توانند بدون توقف به کارکرد خود ادامه دهند.
 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید