در چه بخش هایی از خانه به یو پی اس نیاز داریم؟

در چه بخش هایی از خانه به یو پی اس نیاز داریم؟

۱۳۹۹ ۲۰ دی
0 نظر ثبت شده

یو پی اس بازار بسیار متنوعی دارد. از سیستم های کوچک یو پی اس طراحی شده برای نگه داشتن یک کامپیوتر دسک تاپ معمولی به مدت 10 دقیقه گرفته، تا دستگاه های یو پی اس با سایزی به اندازه یک یخچال فریزر برای مصارف بزرگتر مثل مصرف کننده های صنعتی یا پزشکی، و یا یو پی اس های نسبا بزرگ برای پشتیبانی از برق مراکز داده، برای کنترل و محافظت و تامین برق سرور در شرایط قطعی و اختلال در برق شبکه اصلی.

 

به همین ترتیب ، می توان از صد دلار برای یک سیستم ارزان قیمت UPS تا هزاران دلار برای انواع بزرگتر آن هزینه کرد. مهمترین مرحله در انتخاب و خرید یو پی اس ، محاسبه و بررسی سیستم ها و دستگاه های الکترونیکی است که به برق بدون وقفه نیاز دارند. علاوه بر این ثبت مصرف کننده هایی که الکترونیک داخلی آن ها به گونه ای باشد که حتما در برابر برق ناسالم محافظت و پشتیبانی شوند. با یادداشت و محاسبه توان مصرفی این دستگاههایی که در خانه شما وجود دارند میتونید یو پی اس مناسب مصارف خود را خرید داری کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. مثلا بررسی تمام مصرف کننده هایی که در بخش آشپزخانه دارید مانند یخچال ها و تجهیزات برقی که حساس بوده و به محافظت در برابر برق نیاز دارند. یا در اتاق کودکان برای کامپیوتر یا کنسول بازی و یا مهمتر برای مودم و وای فای که در آموزش مجازی نقش اصلی در تحصیل کودکان را ایفا می کنند.

 

 

 

برای شروع ابتدا به همه سیستم های خانه یا محل کار خود فکر کنید،  آیا سیستم هایی هستند که در صورت قطع شدن برق یا اختلال در آن یا هر دو ، نیاز است که حتما آنلاین یا روشن بمانند و یا در کل به حفاظت گسترده برق که توسط دستکاه UPS ارائه می شود ، نیاز داشته باشند. بی شک هر شخصی نیازهای متفاوتی خواهد داشت ، به عنوان مثال ، ما قصد داریم از خانه خود به عنوان الگویی استفاده کنیم تا به شما کمک کند چگونه می توانید تمام نیازهای مختلف برق در یک مکان مسکونی معمولی را بررسی کنید.

 

بارزترین سیستم، رایانه رومیزی شماست. در مورد ما ، ما دو رایانه رومیزی در خانه خود داریم - یکی دراتاق اصلی خانه و دیگری در اتاق بازی کودکان.

علاوه بر رایانه های اصلی و رایانه های کمکی ، دستگاه های الکترونیکی دیگری نیز وجود دارند که لازم است از آنها در برابر قطع شدن برق محافظت شود و به صورت آنلاین نگه داشته شوند. در مورد ما همچنین یک مودم کابل ، روتر و سیستم Wi-Fi داریم که می خواهیم از آن در مقابل اختلال در برق محافظت کنیم. مودم توان مصرفی زیاد بالایی ندارد پس می توانیم آن ها را به یو پی اسی که برای سایر سیستم ها تدارک دیده ایم متصل کنیم این عمل متقبل هزینه کمتری نیز خواهد بود. مودم با اینکه توان مصرفی کمتری دارد اما حتما به یو پی اس نیاز دارد زیرا بگونه ای است که پس از خاموشی برق نیاز دارد به صورت دستی دوباره تنظیم شود علاوه بر این باید همیشه آنلاین نیز بماند. همچنین نصب یو پی اس اطمینان حاصل می کند که قطعی های کوچک و موقتی برق که در هنگام وزش باد شدید و طوفان های تابستانی یا اتصلات و اختلالات شبکه اصلی رخ می دهد ، باعث اسیب رساندن یه سیستم های مصرف کننده شما نمی شود.

علاوه بر این دوربین های مداربسته ای(CCTV) که برای محافظت از خانه ها نصب می شوند. دوربین های مدار بسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها می‌توانند دوربین‌های ویدئویی یا دوربین‌های دیجیتال باشند. CCTV برای عملکرد بهتر و ضبط 24 ساعته تمام وقایع و ایمنی بهتر به یک منبع تغذیه دائمی نیاز دارند تا برق دائمی و بدون وقفه ای را در اختیار آنها قرار دهد. در نتیجه نصب یک یو پی اس مناسب، بسیار کارامد و مقرون به صرفه خواهد بود.

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید: 

https://www.howtogeek.com/161479/how-to-select-a-battery-backup-for-your-computer/

www.niroosan.com

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید