دوازده سوال مهم درمورد انتخاب یو پی اس برای شبکه

دوازده سوال مهم درمورد انتخاب یو پی اس برای شبکه

۱۳۹۹ ۰۲ آذر
0 نظر ثبت شده

1- آیا به نصب UPS برای شبکه یا سرور نیاز دارید؟

نصب UPS از سیستم های حساس مانند سرورها و تجهیزات شبکه در برابر اختلالات ناشی از برق محافظت می کند. سیستم های UPS در ابعاد کوچکتر، از رایانه های شخصی، سرورهای کوچک ، وسایل جانبی ، تجهیزات صوتی / تصویری و سایر وسایل الکترونیکی در خانه یا محل کار شما محافظت می کنند. شاید از قبل این ایده را داشته اید که  یک سیستم UPS برای شبکه یا سرور خود نصب اما اگر مطمئن نیستید ، سوالات زیر به شما کمک می کند تا یک انتخاب درست داشته باشید. اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است ، لازم است که یک سیستم UPS برای تجهیزات شبکه / سرور خود انتخاب کنید.

 

  • آیا UPS از تجهیزات حساس شبکه پشتیبانی خواهد کرد؟

تجهیزات حیاتی مانند شبکه اگر استفاده از برق ناسالم را تجربه کنند بدون استثنا در بهره وری سازمان یا شرکت اختلالات قابل توجهی ایجاد خواهد شد. تجهیزات حساسی همچون سرورها ، سخت افزار شبکه / مخابرات و تجهیزات کارخانه.

 

  • آیا UPS از بار بالاتر از 750 وات پشتیبانی می کند؟

ظرفیت بسیاری از سیستم های UPS برای دسک تاپ بیشتر از 750 وات نیست و روش استاندارد این است که بارها را تا 80٪ حداکثر ظرفیت یو پی اس در نظر بگیرید. این روش به UPS کمک می کند تا نوسانات برق را کنترل کند ، فضا برای پشتیبانی از تجهیزاتی که ممکن است در آینده به آن وصل کنید ایجاد می شود و به طور کلی این روش احتمال اضافه بار نسبت به یو پی اس را کاهش می دهد.

 

  • آیا تجهیزات شما در محفظه قفسه یا قفسه نصب می شوند؟

بیشتر سیستم های یو پی اس برای مصارف شبکه بصورت قفسه ای نصب می شوند اما از یو پی اس های با فرم تاور نیز می توان برای پشتیبانی از تجهیزات شبکه استفاده کرد.

 

  • آیا تجهیزات شما به برق با موج سینوسی کامل نیاز دارند؟

بعضی از تجهیزات ترجیح می دهند یا در کل نیاز دارند که یو پی اس هنگامی که با باتری کار می کند برقی با موج سینوسی کامل تولید کند. بسیاری از سیستم های UPS که برای شبکه یا سرور نصب می شوند این تکنولوژی را دارند.

 

  • آیا شما به مدیریت UPS از راه دور نیاز دارید؟

اکثر سیستم های UPS را می توان از طریق پورت های ارتباطی و یک نرم افزار مدیریت کرد. اکثر سیستم های UPS شبکه / سرور دارای یک اسلات برای کارت مدیریت شبکه داخلی و برخی دیگر شامل یک کارت از قبل نصب شده هستند.

 

  • آیا می خواهید زمان نگهداری سیستم UPS را هنگامی که با برق باتری کار می کند افزایش دهید؟

بسیاری از سیستم های UPSکه برایپشتیبانی از برق مورد نیاز شبکه و سرور انتخاب می شوند از نوع باتری خارجی و دارای بسته های باتری با آمپر اختیاری هستند که به UPS امکان تأمین زمان نگهداری بیشتری را می دهد.

 

  • آیا تجهیزات شما در محل زندگی یا کارتان به ولتاژی در محدوده ی (200-250) VAC نیاز دارند؟

بسیاری از سیستم های UPS مناسب برای شبکه و سرور از عملکرد ولتاژ بالا یا ترکیبی از عملکرد ولتاژ بالا و پایین پشتیبانی می کنند.

 

2-به یو پی اس با چه ظرفیتی نیاز دارید؟

برآورد ظرفیت مورد نیاز

اگر کل جریان مصرف شده توسط تجهیزات متصل بیش از ظرفیت سیستم UPS باشد ، UPS  به علت اضافه بار آسیب می بیند. اگر UPS اضافه بار داشته باشد ، به جای تغییر حالت به حالت باتری ، بار را در هنگام قطع برق کاهش می دهد. شما می توانید با جمع کردن وات مورد نیاز تمام تجهیزاتی که قصد دارید به سیستم UPS متصل شوند ، ظرفیت UPS خود را تخمین بزنید. برای یافتن وات باید به دفترچه راهنمای تجهیزات مصرف کننده ی خود مراجعه کنید. اگر برق مورد نیاز تجهیزات شما بر حسب آمپر ذکر شده باشد ، برای تخمین وات آمپر را در ولتاژ AC ضرب کنید.

 

برای یافتن مدل های یو پی اس با ظرفیت بیشتر از وات مورد نیاز خود ، به مشخصات UPS مراجعه کنید. سیستم های UPS به طور معمول با درجه بندی VA به بازار عرضه می شوند ، اما ظرفیت وات نیز باید ذکر شود. (به خاطر داشته باشید که تولیدکنندگان یو پی اس معمولاً توصیه می کنند بار تجهیزات IT را تا 80٪ ظرفیت کاهش دهند. این به UPS کمک می کند تا نوسانات برق را کنترل کند ، فضای اضافی را برای تجهیزات اضافی فراهم می کند و احتمال اضافه بار را کاهش می دهد.

توجه: اگرچه این روش تخمین تقریبی از ظرفیت مورد نیاز UPS را به شما ارائه می دهد ، اما توصیه می کنیم تخمین خود را با سازنده یا فروشنده UPS درمیان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید