رفع عیب یو پی اس Super Chargher

رفع عیب یو پی اس Super Chargher

۱۳۹۷ ۳۰ مهر
0 نظر ثبت شده

 

با یوپی اسهای سری SUPER CHARGHER باتری خارجی می توانید مدت زمان پشتیبانی دستگاه ها و تجهیزات خود را در هنگام بروز قطع طولانی مدت برق افزایش دهید. این مدل یوپی اس ها به تثبیت کننده ولتاژ دومرحله‌ای مجهز هستند و عملکردشان به گونه ای است که در زمان افت و اضافه ولتاژ طولانی نیاز به استفاده از باتری به حداقل رسیده و در نتیجه این عملکرد، طول عمر باتری افزایش می یابد.

در ادامه به بررسی چند نقص احتمالی این یو پی اس و راه حل آنها خواهیم پرداخت.


نقص شمارۀ 1:
مشکل: با اینکه برق شهری نرمال، یو پی اس همچنان در حالت باتری است.

راه حل: احتمالا کابل ورودی AC به درستی متصل نشده باشد؛ در نتیجه باید از اتصال کامل و محکم کابل ورودی به برق AC اطمینان حاصل کرد. همچنین ممکن است که فیوز ورودی فعال باشد. در این صورت باید فیوز ورودی را از نو تنظیم نمود.

 

نقص شمارۀ 2:
مشکل: مدت زمان پشتیبانی باتری کوتاه‌تر از ارزش اسمی آن است.

راه حل: شاید یوپی اس در حالت اضافه بار است. بنابراین باید بارهای اضافی را از خروجی یوپی اس حذف کرد. بعلاوه احتمال دارد ولتاژ باتری پایین تز از حالت نرمال باشد. در این صورت باید باتری حداقل به مدت 8 ساعت شارژ شود. در حالت دیگر امکان دارد ظرفیت باتری ها حتی بعداز 8 ساعت شارژ نیز کامل نشود،  این بدان معنا است که باتری ها آسیب دیده یا از کار افتاده اند؛ بنابراین باید ابتدا باتری ها را بررسی و در صورتی که عمر باتریها تمام شده باشد، آنها را تعویض کرد.

 

نقص شمارۀ 3:
مشکل: با وجود وصل بودن برق شهری، هیچ علامت یا هشداری در صفحۀ نمایشگر یو پی اس نشان داده نمی شود.

راه حل: احتمالا دستگاه یو پی اس روشن نیست؛ برای روشن کردن یو پی اس کلید پاور را فشار دهید. همچنین احتمال دارد که باتری به درستی نصب نشده باشد؛ باید کابل اتصالات باتری خارجی و ترمینال ها چک شود و از درستی اتصالات اطمینان حاصل گردد. بعلاوه ممکن است باتری ها معیوب بوده و نیاز به تعویض داشته باشند. در نهایت ممکن است ولتاژ برق باتریها پایینتر از ولتاژ برق شهری باشد در این صورت باتری ها به حداقل 8 ساعت شارژ نیاز دارند.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید