سوالات متداول در مورد یو پی اس - قسمت چهارم

سوالات متداول در مورد یو پی اس - قسمت چهارم

۱۳۹۸ ۰۵ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

ترانسفورماتور ایزوله چیست؟

ترانسفورماتور ایزوله مسیر مستقیم مابین جریان ورودی و خروجی حذف می‌کند ، این امر باعث می‌شود وقتی مشکلات و اختلالاتی در جریان ورودی یا خروجی به وجود آمد به کل سیستم آسیبی نرسد و درنتیجه از کل مجموعه محافظت می‌شود. ترانسفورماتور در حفظ و نگهداری یو پی اس و ایمن بودن آن نیز موثر است. همچنین ترانسفورماتور ارتباط الکتریکی مستقیم دستگاه را با زمین قطع می‌کند ، همین امر سبب حفاظت در برابر برق گرفتگی شخص می‌شود.

 

پورت USB یا سریال چیست؟

پورت USB یا سریال به شما این امکان را می‌دهد که سیستم یو پی اس خود را به طور مستقیم به کامپیوتر متصل کنید و از ویژگی‌های نرم افزار Power Panel Business بهره‌مند شوید و مدیریت بیشتری بر روی سیستم یو پی اس خود داشته باشید. این را در نظر بگیرید که این نرم افزار باید روی کامپیوتر شما نصب شده باشد.

 

کدام یک از تجهیزات الکتریکی را نمی‌توان به یو پی اس وصل کرد؟

هر وسیله‌ای که میزان توان ولت آمپر و وات آن بیشتر از توان مصرفی دستگاه یو پی اس باشد ، نمی توانید به یو پی اس وصل کنید. دستگاه های با مصرف بالا و برخی تجهیزات صنعتی بزرگ و دستگاه های با موتورهای برقی که از استانداردهای لازم خارج هستند. بعضی از  این دستگاه ها عبارتند از الکتروموتورهای آسانسورها و بخاری برقی و دستگاه‌های کپی و جارو برقی و دستگاه برش کاغذ و آهن .

 

کار نرم افزار مدیریت یو پی اس چیست؟

این نرم افزار هیچ ارتباطی به محافظت در مقابل نوسانات جریان برق ورودی و میزان پشتیبانی باتری ندارد. اما با استفاده از این نرم افزار امکانات و ویژگی های زیادی برای محافظت و کنترل یو پی اس خود اضافه می‌کنید. در هنگام قطع برق می‌تواند به صورت اتوماتیک کامپیوتر شما را خاموش کند و اطلاعات موجود را حفظ کند.

 

چه تفاوتی مابین خروجی ‌Battery / Surge و خروجی Surge وجود دارد؟

بسیاری از سیستم‌های یو پی اس دارای دو خروجی هستند. هر کدام با همین نام‌ها نشانه گذاری شده‌اند.خروجی با نام Battery / Surge به گونه‌ای تنظیم شده است که در هنگام قطع جریان برق ، انرژی موجود در باتری‌ها را  به دستگاه های متصل این خروجی انتقال می‌دهد. شما باید دستگاه های حساس مانند کامپیوتر و سرورها را به این قسمت وصل کنید زیرا این سیستم‌ها حاوی اطلاعات حیاتی هستند که باید بلافاصله بعد از قطع برق آن‌ها را ذخیره کنید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید