سیستم های هیبریدی و یو پی اس

سیستم های هیبریدی و یو پی اس

۱۳۹۹ ۱۱ آبان
0 نظر ثبت شده

نیروی هیبریدی ترکیبی است بین فناوری های مختلف تولید انرژی برای تولید برق. در مهندسی برق ، اصطلاح 'هیبریدی' سیستمی است که از دو بخش تشکیل شده است، ذخیره انرژی و ترکیبی از تمام انرژی های تجدید پذیر. تولید برق در خارج از شبکه سراسری برق، روشی برای تأمین انرژی در مجتمع های مسکونی، تجاری، صنایع و مناطق دور افتاده و یا روستایی می‌باشد که در اغلب موارد به دلیل موقعیت صعب العبور جغرافیایی و هزینه سرسام آورد انتقال، اتصال به شبکه غیرممکن می باشد. در این گونه موارد بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر می تواند فرایند توسعه این مناطق را تسهیل نماید. بهره گیری از گزینه های با حداقل هزینه عرضه، جهت توسعه خدمات نوین انرژی در این مناطق یک راه حل پایدار و منطقی محسوب می شود.

سیستم های برق هیبریدی خورشیدی سیستم های برق ترکیبی هستند که انرژی خورشیدی حاصل از یک سیستم فتوولتائیک را با یک منبع انرژی تولیدی دیگر ترکیب می کنند.

سیستم انرژی خورشیدی هیبریدی معمولاً به یک pv خورشیدی و ذخیره باتری با پشتیبان گیری از شبکه اصلی اشاره دارد. با ادامه کاهش قیمت باتری و کاهش تعرفه ها ، سیستم های ترکیبی به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

اینورترهای هیبریدی

اینورترهای هیبریدی انواع مختلفی دارند که به طور کلی جریان مستقیم خورشیدی (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کنند در حالی که در صورت لزوم می توانند به طور هوشمند شارژ و تخلیه انرژی از باتری ها را انجام دهند. بسیاری از اینورترهای ترکیبی توانایی شارژ باتری از شبکه را دارند که می تواند برای سیستم های UPS مفید باشد.

با پیشرفت تکنولوژی باتریهای لیتیومی کم هزینه ، اکثر سیستم های هیبریدی با باتری لیتیوم نصب می شوند که جمع و جورتر هستند و عمر باتری بیشتری نسبت به باتری های معمولی از نوع اسید سرب دارند.

 

ارتقا سیستم های هیبریدی:

با نصب باتری های بیشتر برای سیستم های تولید برق هیبریدی ، اکثر سیستم های خورشیدی نصب شده را می توان به روز کرد. در بیشتر موارد ، اینورتر معمولی موجود به طور کامل با یک اینورتر هیبریدی خورشیدی ، همراه با یک باتری تعویض می شود ، با این حال ، یک اینورتر شبکه با کیفیت می تواند با یک شارژر اینورتر همراه شود و یک سیستم برق هیبریدی را ایجاد کند.

 

منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس)

از یک سیستم هیبریدی می تواند به عنوان منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) که از برق در صورت خرابی شبکه اصلی پشتیبانی می کند ، استفاده کرد. این سیستم های یو پی اس هیبریدی در صورت قطع شدن برق به باتری های کاملاً شارژ شده احتیاج دارند و می توانند بدون استفاده از سیستم خورشیدی ، با استفاده از شبکه اصلی به عنوان منبع شارژ باتری ، نصب شوند. سیستم های UPS ، هم خورشیدی و هم شبکه اصلی به طور موثری در برنامه های تجاری استفاده می شوند.

 

 

علاوه بر این منبع تغذیه های هیبریدی با ذخیره سازی انرژی خورشیدی اضافی در باتری ها برای استفاده در شب ، نقش مهمی در پایداری سیستم خورشیدی دارد. یک سیستم ترکیبی باتری خورشیدی به خوبی طراحی شده باعث افزایش صرفه جویی و ایجاد امنیت و استقلال بیشتر انرژی می شود.

 

ژنراتورهای پشتیبان و سیستم های هیبریدی

منبع تغذیه هایی مانند ژنراتور به تنهایی قادر به محافظت از اختلالات برق شبکه اصلی نیستند و حتی در هنگام قطع برق نیز مدت زمانی هر چند کوتاه طول می کشد تا مصرف کننده ها به برق ژنراتور وصل شوند که این امر می تواند به سیستم های برقی حساس آسیب های جدی وارد کند. بنابراین به طور کلی در چنین شرایطی منبع تغذیه ی پشتیبان( یو پی اس) لازم است.

 

 

برای مطالعه ی بیشتر به ادرس زیر مراجعه کنید:

https://greenpowerco.com.au/solar-power/hybrid-and-ups-systems/

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید