شرایط ، مشخصات و ویژگی های یو پی اس(قسمت سوم)

شرایط ، مشخصات و ویژگی های یو پی اس(قسمت سوم)

۱۳۹۹ ۲۸ مهر
0 نظر ثبت شده

میزان شارژ باتری

میزان شارژ باتری به طور معمول  به مدت زمانی گفته می شود (حدود چند ساعت) که باتری به طور کامل شارژ می شود. اگر قطعی برق بیش از حد طولانی باشد یا مدام تکرار شود، در این صورت زمان کافی برای شارژ مجدد باتری فراهم نمی شود و متاسفانه عمر باتری کاهش می یابد. به همین دلیل ممکن است ، عملکرد UPS به خطر بیفتد. بسته های باتری خارجی و یک شارژر باتری جداگانه می توانند در صورت لزوم باتری را سریعتر شارژ کنند. در واقع باتری UPS یکی از باتری هایی هست که براساس نیاز دستگاه هایی ساخته می شود که نسبت به قطع و وصل سیستم برق بسیار حساس هستند مانند تجهیزات حساس پزشکی.  نیاز به وصل برق اضطراری در زمانی که برق اصلی قطع می شود توسط این باتری ها تأمین می شود.

 

نقاط تنظیم شده انتقال ولتاژ

در هر نوع سیستم UPS ، بارها به حالت باتری منتقل می شوند اگر ولتاژ ورودی بیشتر یا کمتر از حد ولتاژ تعیین شده باشد. در مورد سیستمهای UPS آفلاین و لاین اینترکتیو ، این دامنه ولتاژ تعیین شده و قابل قبول نسبتاً کم است ، زیرا این سیستمها حالت دیگری برای محافظت در برابر تغییرات ولتاژ مضر را ندارند. یو پی اس های آنلاین یا همان سیستم های یو پی اس با تبدیل دوگانه برق(Double conversion ) ظرفیت داخلی برای تنظیم ولتاژ در حالت عادی را دارند. هنگامی که ولتاژ ورودی بیشتر از حد معمول و استاندارد آن باشد ، یک یو پی اس آنلاین به برق باتری منتقل می شود.

 

عملکرد

عملکرد سیستم های UPS به نحوه ی تامین و کیفیت برق سیستم های متصل به ان بستگی دارد. فرآیندهای تنظیم و تولید برق با کیفیت خود به خود در داخل سیستم های UPS منجر به اتلاف انرژی می شود ، حتی در سیستم های آفلاین با حداقل توانایی. UPS ها به طور معمول بازدهی بین 85٪ -99٪ دارند و در حالت فول بار ، بازدهی بیشتری دارند.

 

قابلیت افزودن باتری

از آنجا که سیستمهای UPS برای محافظت از بارهای بحرانی در برابر قطع برق بسیار مهم هستند ، استفاده از سیستمهای یدک یا اضافی در صورت خرابی یا نیاز به سرویس UPS ، معمول است. این قابلیت مسئله مهمی در برنامه های UPS در مقیاس بزرگ است ، مانند سرورهای داده ، جایی که سیستم های UPS برای پشتیبان گیری از بارهای زیاد بهم پیوسته  تعبیه می شود. در یک محیط پزشکی یا آزمایشگاهی معمولی نصب UPS ها به با این قابلت مانند یو پی اس هایی که برای شبکه نصب می شوند، نخواهد بود .

 

خروجی های متفاوت

در سیستم های UPS از نوع outlet ، تجهیزات مستقیماً به خود یو پی اس وصل می شوند ، در این یو پی اس ها باید اطمینان حاصل شود كه تعداد مناسبی از خروجی برای تعداد تجهیزاتی كه سیستم برای پشتیبانی انها در نظر گرفته است ، در دسترس باشد. یو پی اس های بزرگتر در مدار الکتریکی خود hardwired دارند، بنابراین از پریزهای دیواری موجود محافظت می شود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید