فواصل تعویض باتری های سیلد اسید

فواصل تعویض باتری های سیلد اسید

۱۳۹۸ ۲۵ مهر
0 نظر ثبت شده

باتری های سیلد اسید به طور کلی به عنوان منبع قدرت بک آپ گیری و کاربردهایی از این قبیل دارد. این باتری ها مسئول نگهداری از عمر خدماتی بوده و منتظر لحظه ای هستند که قدرت را به دست بگیرند. این باتری ها عمر طولانی ای ندارند و توانایی آن ها برای تامین انرژی به مرور زمان کاهش پیدا می کند، پس تعویض دوره ای این باتری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر قدرت باتری ها کاهش پیدا کرده و نمی توانند به راحتی از پس تامین انرژی برآیند این امر مربوط به دما و میزان کم شدن ظرفیت می شود. تولید کنندگان باتری ها باید برای ارائه خدمات طولانی تولیدات خود را طبق شرایط دما تنظیم کنند. معمولا بر روی اکثر باتری ها اطلاعات درجه هوا، حداکثر طول دوره استفاده درج می شود اگر درج نشده بود منطقی است که پایان عمر باتری را حداقل 50% ظرفیت اصلی و یا دوبرابر شدن مقاومت ظاهری در نظر بگیریم. اگر شما یو پی اسی دارید که بخش قابل توجهی از آن صرف خروج انرژی می شود احتمالا مایلید قبل از منقضی شدن عمر تخمینی باتری ها اقدام به تعویض آن کنید. متاسفانه دما نیز نقش اساسی در خراب شدن باتری ها دارد. به عنوان یک تخمین اولیه، مقدار طول عمر تولیدکننده باتری باید برای هر 10درجه سانتی گراد در دمای باتری بیش از مقدار برآورد طول باتری بوده و این باعث به نصف رسیدن عمر باتری می شود. باتری هایی که در دمای 35 درجه سانتی گراد قرار می گیرند انتظار می رود کارآیی آن ها بین 18 تا 30 ماه طول بکشد.

فاکتور نهایی که مورد توجه است، مقدار مصرف یک باتری است. چرخه شارژ / دشارژ مکرر منجر به از دست رفتن ظرفیت میشود تا حدی که عمق دشارژ در هر چرخه افزایش پیدا می کند.

به طور خلاصه، یک فاصله تعویض 3 ساله باتری برای باتری های سیلد اسید که در برنامه های بک آپ به کار گرفته می شوند مورد نیاز است و این امر برای مواقعی که هیچ اطلاعاتی روی باتری درج نشده است نیز توصیه می شود. با این حال اگر اطلاعاتی روی باتری درج شده بود حتما طبق آن پیش بروید و باعث به حداقل رسیدن طول عمر باتری شوید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید