مشکلات مرتبط با برق و توانایی حل این مشکلات با منبع تغذیه بدون وقفه(قسمت دوم)

مشکلات مرتبط با برق و توانایی حل این مشکلات با منبع تغذیه بدون وقفه(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۱۰ مهر
0 نظر ثبت شده

انواع مشکلات برق(قسمت دوم)

اکثر مردم معتقدند که خاموشی یا قطع بزرگترین مشکل مرتبط با برق است. با این حال ، آمار و داده های بدست آمده از برآوردهای اخیر خلاف این امر را ثابت می کند. در زیر درصد و آمار اختلالات احتمالی که ممکن است در شبکه ی برق پیش بیاید را نشان می دهد.

Brownouts (افت طولانی ولتاژ)   87.6٪

اسپایک ولتاژ  برق  7.0٪

خاموشی 4.8٪

نوسان ولتاژ برق  0.6

مشاغل می بایست نگران مشکلات و آسیب های جدی ناشی از برق باشند زیرا کوچکترین اختلال می تواند به رایانه ها ، شبکه ها و سایر تجهیزات حساس الکتریکی از جمله صندوق های پول ، سیستم های تلفنی ، دستگاه های کارت خوان بانکی ، تجهیزات جانبی رایانه و تجهیزات کنترل فرآیند آسیب برساند.

کمترین و کوچکترین اختلال در برق می تواند باعث از دست رفتن و حذف داده ها و یا خاموش شدن غیرمنتظره و ناگهانی سیستم شود. در موارد شدیدتر ، برق ناسالم می تواند باعث آسیب رساندن یا سوختگی کامل تجهیزات الکترونیکی شود. برق نامطلوب را می توان با استفاده از شاخص های مختلف از جمله مانیتور کامپیوتر و چراغ های نشانگر LED تشخیص داد. اگر دیگر مشکلات ناشی از برق می توان به خطاهای غیر قابل پیش بینی در انتقال داده ها ؛ قطع ناگهانی اتصالات اینترنت ؛ قفل سیستم انتقال مودم و هارد دیسک اشاره کرد.

 

  • Brownout: کاهش ولتاژ به مدت کوتاه

دلایل ایجاد این مشکل(افت طولانی مدت ولتاز برق): تقاضای برق برای راه اندازی اولیه دستگاه های الکتریکی به عنوان مثال موتور ، آسانسور؛ یا وجود منبع تغذیه ناکافی، طراحی مدار ضعیف؛ تقاضای شدید شبکه برق و بسیاری از عوامل جانبی دیگر می توانند باشند.

تأثیرات: رایانه ها از برق لازم برای کارکردن محروم می شوند، در نتیجه اختلالاتی مانند کارنکردن صفحه کلید کامپیوتر، خرابی غیرمنتظره سیستم، کاهش کارایی و ایمنی و طول عمر تجهیزات الکتریکی ، از دست دادن اطلاعات و یا حذف شدن داده ها منجر می شود.

Brownout اغلب با اسپایک هایی همراه است که به اجزای رایانه و داده ها نیز آسیب می رساند.

 

  • Spikes : افزایش چشمگیر و آنی  ولتاژ

تاثیرات : قفل شدن رایانه و حذف داده ها. اسپایک ها برای هر تجهیزات الکترونیکی مانند موج جزر و مدی الکتریکی عمل می کنند.

 

  • خاموشی: از دست دادن کامل قدرت

علل: تقاضای بیش از حد

اثرات: کار و بازده کم به دلیل قطعی برق و حذف شدن اطلاعات و داده های ذخیره نشده

نکات مهم: ایجاد اثرات مخرب روی هارد دیسک

 

  • راهکار : همه رایانه ها باید از نوسانات و قطعی های برق محافظت شوند. یک یو پی اس تمام مشکلات و اختلالات ناشی از برق را حل می کند و برقی تمییز و عاری از هرگونه اختلال را در اختیار کاربران قرار می دهد پس می توان گفت عالی ترین راه حل نصب یک یو پی اس مناسب با نیاز شماست.

 

نتیجه

به صراحت می توان گفت که تقاضای جهان برای برق تمیز و ثابت همچنان در حال افزایش است و شرکت های الکترونیک در حال حاضر برای تأمین این درخواست ها تلاش می کنند. و کاملا بعید است که این روند تغییر کند زیرا تقریباً ده سال طول می کشد تا یک نیروگاه برق جدید، برق تولید کند. نگرانی در مورد کارآمدترین روش برای تولید نیرو (زغال سنگ ، گاز ، باد ، خورشیدی ، تولید همزمان و غیره) نیز باعث شده است که بسیاری از پروژه های جدید برق روندی آهسته را طی کنند.

با توجه به اینكه تأمین كنندگان برق قادر به تضمین كیفیت تأمین نیستند ، این ما هستیم كه باید تدابیری را برای محافظت از سلامتی و كارآیی ایمن تجهیزات حساس و آسیب پذیر خود در نظر بگیریم. اکثر ما با مزایای نصب محافظ های ولتاژ برق معمولی آشنا هستیم ، اما اینها فقط قادر به ارائه بخشی از راه حل هستند. پیشنهاد عالی برای حفاظت و پشتیبانی از برق بدون شک نصب UPS خواهد بود.

 

برای مطالعه ی بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.advancedcommunications.com.au/products/ups-phone-system-protection/

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید