نحوه عملکرد یو پی اس بخش دوم

نحوه عملکرد یو پی اس بخش دوم

۱۳۹۸ ۲۰ آبان
0 نظر ثبت شده

روش انتخاب یو پی اس:

در اینجا لیست کامل از رایج ترین مشکلات رایج برق شهری که از تعاریف بالا گرفته شده تهیه کرده ایم که به کمک آن می توانید مشکلات خود را حل کنید.

 

 

روش انتخاب ظرفیت یو پی اس:

برای این که یو پی اس به درستی بتواند کار کند باید اندازه و ظرفیت به اندازه کافی داشته باشد تا بتواند انرژی لازم برای تمام تجهیزات متصل را تامین نماید.شما در ابتدا باید ظرفیت یو پی اس را پیدا کنید. منظور از ظرفیت همان توان تامین انرژی لازم توسط یو پی اس است. هرچقدر ظرفیت تجهیزات الکترونیکی شما بیشتر باشد نیاز به ابزار ذخیره انرژی بزرگتری هستید. جهت پیدا کردن ظرفیت یو پی اس باید توان بار متصل شده را محاسبه نمایید.

برای شناسایی توان بار لیستی از تجهیزات خود تهیه نمایید. از جمله کل وات هایی که هرکدام از تجهیزات شما نیاز دارند تمامی ابزارهایی که یو پی اس برای پشتیبانی از آن ها را نیاز خواهد داشت را ذکر کنید. اگر یک قطعه از تجهیزات منبع اضافی برق دارد فقط منبع تغذیه برق را به لیست اضافه نمایید.

اگر از منبع تغذیه تجهیزات خود اطلاعات کافی ندارید به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

در زیر فهرستی از تجهیزات برای تایید توان بار آورده شده است :

 

وقتی توان بار خود را محاسبه نمودید تعداد سیم های برقی که می خواهید به یو پی اس متصل شوند را بشمارید. سیستم یو پی اس شما باید تعداد کافی از پریزها را برای پوشش دهی سیم های برق داشته باشد.

 

 

مدت زمان پشتیبانی دستگاه یو پی اس شما چقدر باشد؟

قبلا راجع به توپولوژی یو پی اس خود و سایز و اندازه آن تصمیم گرفتید، الان باید راجع به پشتیبانی باتری آن هنگام بروز مشکل فکر کنید اینکه از باتری خود چه انتظاری دارید؟ مایلید بر روی خاموشی همه دستگاه های متصل تمرکز کنید؟ آیا مایلید تلویزیون و پخش کننده های خودتون رو هنگام قطع برق شهری همانطور که هست حفظ کنید؟ آیا می خواهید بازی شما از جایی که به پایان رسانده اید حفظ شود یا از جایی که خودتان ذخیره کرده اید؟

الان باید زمان اجرا را تعیین نمایید. زمان اجرا دقایقی است که سیستم یو پی اس می تواند از وسایل متصل به برق در طول خاموشی پشتیبانی نماید. حداقل زمان اجرا زمانی است تجهیزات متصل شما نیاز دارند تا به طور کامل خاموش شوند.

 

وقتی به زمان اجرا توجه می کنید به مدت زمانی نگاه خواهید کرد که باتری در یو پی اس می تواند از طریق قطع برق در زمانی که انرژی در دسترس نیست از تمامی تجهیزات پشتیبانی نماید. فراموش نکنید که تعداد وات توان پشتیبانی شده بر زمان اجرا را در نظر بگیرید : بار توان کوچک تر متصل شده، باتری های بیشتر متصل شده. هر چه توان بار بزرگ تر باشد زمان اجرا کوتاه تر خواهد شد.

برای تعیین زمان می خواهیم به دنبال یک محدوده باشیم. با چند ئقیقه شروع نمایید تا دستگاه ها به طور کامل خاموش شوند سپس محدوده قابل قبولی از زمان اجرا را بسازید. هر چه دامنه وسیع تر باشد هر کدام از گزینه های سیستم یو پی اس بیشتر خواهد شد.

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید