نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس

نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس

۱۳۹۹ ۱۰ شهریور
0 نظر ثبت شده

نرم افزار مانیتورینگ UPS

نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس برنامه ای است که برای نظارت و مدیریت عملکرد منبع تغذیه بی وقفه طراحی شده است. یو پی اس با استفاده از پورت SNMP به سیستم شبکه کامپیوتری متصل می شود و شما می توانید حتی از مسافت بسیار دور با استفاده از نرم افزار مانیتوریگ یو پی اس، بر نحوه ی کارکرد یو پی اس خود نظارت کنید و در صورت قطع برق گزارش کاملی از عملکرد یو پی اس خود در اختیار داشته باشید. به طور کلی نظارت بر تأمین برق اضطراری (UPS) نقش اساسی در عملکرد یک سازمان دارد. یک نرم افزار موثر نظارت بر توان UPS اطلاعات مهمی در مورد شارژ باتری ، عملکرد آن و هشدارهای ضروری را به شما نشان می دهد. بسته به اندازه شبکه ، می توانید سیستم برق خود را ارتقا دهید تا قطع طولانی برق را مدیریت کنید. علاوه بر این ویژگی جالب دیگر این است که می توان نرم افزار مانیتورینگ UPS را طوری طراحی کرد تا در مورد تعویض باتری یا هنگامی که باتری نتواند نیازهای شبکه را تأمین کند ، به شما هشدار دهد. ابزارهای مانیتورینگ UPS برای بروزرسانی 100٪ شبکه شما بسیار ضروری هستند.

مدیریت UPS با OpManager :

آپ منیجر(OpManager) یک نرم افزار مدیرت شبکه است که به شما کمک می کند تا مدیریت برق کل شبکه برایتان ساده تر شود. درواقع نظارت بر زمان کارکرد(Real-Time) سیستم های الکتریکی باعث می شود تا کمتر با قطع ناگهانی برق مواجه شوید و زمان فعال بودن(uptime) 100٪، زمانی که به طور معمول سیستم الکتریکی شما مفید کار کرده است، را تجربه کنید. OpManager شما را از هرگونه قطع برق یا خاموش شدن قریب الوقوع سرور در زمان کارکرد یو پی اس مطلع می کند و خطر حذف شدن داده ها را به دلیل حوادث احتمالی که معمولا ناشی از همین قطع برق هستند، کاهش می دهد. به طور دقیق تر OPمنیجر به مدیریت کردن و تحلیل شبکه و سرور ها توسط یو پی اس مانیتورینگ، سرعت می بخشد.

با این نرم افزار شما قادر به انجام کارهای زیر خواهید بود:

  • قطعاتUPS را بطور خودکار رصد کنید.
  • UPS و عملکرد باتری آن را بررسی کنید.
  • با دریافت هشدارهای تنظیم شده توسط خودتان از آسیب رسیدن به شبکه / سرور، جلوگیری کنید.
  • گزارش ها و رویدادهای مدیریت ممیزی برق را ایجاد کنید( مجموعه اقداماتی است که جهت شناسایی چگونگی مقادیر و موقعیت‌های مصرف انرژی در یک فعالیت یا فرایند انجام و در طی آن فرصت‌ ها و امکانات صرفه ‌جویی انرژی مشخص شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.)

 

 

نحوه ی عملکرد نرم افزار مانیتورینگ  UPS:

در یک دستگاه UPS،   OpManager  بطور خودکار چند مانیتور داخلی را بر اساس یک سری معیارهایی به یو پی اس مرتبط می کند که این معیارها شامل سلامت باتری ، وضعیت باتری ، زمان نگهداری باتری ، آخرین نتایج آزمایش باتری ، ولتاژ خروجی ، جریان خروجی و آخرین داده هایی که توسط خوتان بدست امده، می شوند. جالب است بدانید که وضعیت اتصال (ولتاژ خطی ورودی و خروجی) نیز توسط OpManager نظارت می شود.

این نرم افزار یو پی اس را با استفاده از پروتکل SNMP مدیریت می کند و اجازه می دهد اطلاعات مربوط به دستگاه های متصل به شبکه به روش استانداردی جمع آوری شوند. به طور کلی یک سیستم جامع نظارت بر UPS است که به شما امکان می دهد قالب های سفارشی ایجاد کنید که می تواند با یک دستگاه UPS در ارتباط باشد تا وضعیت و عملکرد و یا جنبه خاصی از دستگاه یو پی اس را بررسی کنید.

 

 

هشدارهای نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس:

OpManager امکان طراحی هشدارها و آلارم ها سفارشی در زمان کارکرد سیستم(real-time) را به کاربر ارائه می دهد و می توانید آستانه ی مانیتور UPS را طوری طراحی کنید تا فقط هشدارهایی را که میخواهید ببینید دریافت کنید. داشتن ابزاری برای کنترل خطای شبکه مانند OpManager به شما کمک می کند تا علت اصلی بروز مشکل در نظارت بر UPS را شناسایی کرده و آن را قبل از تأثیر در زمان فعالیت شبکه برطرف کنید. همه آلارم های مطرح شده دارای کد رنگی هستند و کاربران می توانند دستورالعمل مرتبط با زنگ هشدار را مشاهده کنند. مکانیسم اطلاع رسانی OpManager به گونه ای است که می تواند در هنگام بروز خطر ، از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل الکترونیکی به شما اطلاع داده شود.

 

 

داشبورد و گزارش های نظارت بر UPS:

OpManager به شما کمک می کند با ارائه یک عکس فوری با کیفیت بالا از تمام معیارها و المانهای مربوط به فرم ویدجت ، وضعیت UPS و سیستم های برق را در شبکه خود مشاهده کنید. همه ویدجت ها قابل تنظیم هستند. علاوه بر این داشبورد مخصوص کاربر نیز می تواند ایجاد شود. در آخر تمام اطلاعات و داده ها بصورت گزارشی تهیه می شوند تا برای بررسی و مدیریت سیستم یو پی اس قابل استفاده باشند. OpManager دارای بیش از 100 پروفایل گزارش دهی داخلی بوده که امکان تنظیم گزارش ها را نیز به کاربر می دهد.

برای مطالعه ی بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.manageengine.com/network-monitoring/ups-monitoring.html

https://www.manageengine.com/products/applications_manager/me-opmanager-monitoring.html

https://www.manageengine.com/network-monitoring/lan-management.html

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید