نکات قابل توجه در مورد باتری یوپی اس

نکات قابل توجه در مورد باتری یوپی اس

۱۳۹۷ ۰۳ آذر
0 نظر ثبت شده

 

نکات قابل توجه در مورد باتری یوپی اس

کیفیت باتری یوپی اس استفاده شده در داخل یو پی اس بر هزینه و کیفیت دستگاه به طور مستقیم تاثیر می گذارد.

معمولا برای دستگاه یو پی اس از سه نوع باطری استفاده می شود :

اولین نوع باتری یوپی اولین نوع باتری های مایع سربی (آبدار) هستندکه از باتری های اتومبیلی تفاوت آنچنانی ندارند و به دلیل اینکه نیازمند مراقبت و سرویس هستند، کار آمد نمی باشند.و بایستی در فواصل زمانی به باتری ها آب اضافه کرد.

و به دلیل انتشار گاز های مضر ، استفاده از این نوع باتری در محیط بسته برای سلامت افراد مضر می باشد.

نوع دوم باتری یوپی اس خشک سربی می باشند که نیاز به مراقبت ندارند،و نسبت به باتری های مایع خیلی کمتر سلامت انسان را تهدید می کند. ولی  عمر باتری های خشک نصف  باتری های نیکل کادمیومbattery ) Ni-Cd ( می باشد.

باتری های نیکل کادمیوم به عنوان باتری نوع سوم در سال های اخیر با قابلیت سرعت بالا در شارژ و دشارژ شدن مورد توجه بازار یو پی اس و باتری یوپی اس  قرار گرفته است. باتری های  Ni-Cd نیاز به مراقبت ندارند و هم چنین دارای عمر طولانی تری هستند. این باتری هارا میتوان به مدت طولانی ای به صورت خالی نگه داری کرد. ولی در صورت نیمه پر ماندن احتمال آسیب پذیری دارند.وهمچنین اگر  این نوع باتری یوپی اس در زمان اتمام عمر باتری  به صورت درست دفع نشوند و از بین نروند ،احتمال این را دارا می باشند که به محیط زیست آسیب برسانند و آلوده کنند .و درصورت اینکه  با غذا و آب جانداران در طبیعت ترکیب شود ،احتمال مسموم شدنشان خیلی زیاد می باشد. از جمله معایب دیگر این نوع باتری ها قیمت بسیار بالای آنهاست و همچنین به  شرکت هایی قصد وارادات این نوع باتری هارا دارند مشکلاتی به همراه دارند  

در هنگام خرید باتری یوپی اس، مدت زمان شارژ شدن باتری برای مواقعی که قطعی برق بیشتر  روزی دوبار باشد،حائز اهمیت است.

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید