پارامترهای مهم در انتخاب یو پی اس

پارامترهای مهم در انتخاب یو پی اس

۱۳۹۷ ۱۸ شهریور
1 نظر ثبت شده

قبل از انتخاب یو پی اس باید برخی پارامترها را مد نظر قرار داده و براساس ویژگی‌های موردنظر و میزان بار و توان مورد نیاز دستگاه مناسب نیازهای خود را انتخاب نمود؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به توان فعال، ضریب توان، ویژگی‌های منبع تغذیه اشاره کرد.

توان فعال: بیانگر بیشترین توان تولید شده توسط یو پی اس است که با نماد Wنمایش داده میشود.

ضریب توان (PF): نسبت توان فعال W به توان فعال و غیرفعال VA می باشد.

زمان پشتیبانی: حداکثر زمانی است که پس از قطعی برق یو پی اس قادر خواهد بود انرژی مورد نیاز را تامین کند.

پارامترهای ورودی و خروجی: برای تامین انرژی و حفاظت به وضوح پارامترهای ورودی مثل ولتاژ و فرکانس باید سازگار با برق شهری و پارامترهای خروجی باید سازگار با تأسیسات برقی متصل به یوپی‌اس باشند.

نمایشگر: تمام یوپی‌اس ها صفحه نمایشگر ندارند اما وجود آن می‌تواند مفید باشد. صفحۀ نمایشگر اطلاعاتی مثل ظرفیت و وضعیت باتری را در اختیار کاربر قرار داده و امکان تنظیم و مدیریت بهتر دستگاه را فراهم می‌کند.

صدای فن: یوپی‌اس های کوچک معمولا فن ندارند. اما یوپی‌اسهای بزرگ عموما مجهز به فن هستند و اگر صدای این فن بیش از اندازه زیاد باشد می‌تواند آزاردهنده باشد.

باتری قابل جایگزینی: عمر باتری یوپی‌اسها معمولا 1 تا 5 سال است. در نتیجه بعد از این مدت باید بتوان آنها را با باتری جدید جایگزین کرد وگرنه مجبور به تعویض یوپی‌اس خواهیم شد.

نظرات کاربران
علیرضا بهروش
ممنون از مطالب مفید و کارآمدتون . ممکنه بفرمایید برای بکاپ تایم 2 ساعت برای یک عدد کامپیوتر و یک عدد مودم چه دستگاهی مناسب هست ؟
نظر خود را در این باره بنویسید