پنج حقیقت کلیدی درمورد یو پی اس(قسمت اول)

پنج حقیقت کلیدی درمورد یو پی اس(قسمت اول)

۱۳۹۹ ۲۹ بهمن
0 نظر ثبت شده

خواه در حال تعویض یا تعمییر سیستم برق اضطراری (UPS) خود باشید ، یا در حال خرید یک یو پی اس نو، یک چیز مسلم است: آگاهی قدرت است. به همین دلیل، در زیر پنج حقیقت مهم درمورد ارتقاء سیستم یو پی اس (منبع تغذیه اضطراری) را مورد بررسی قرار داده ایم :

 

1. همه یو پی اس ها با ویژگی ها وعملکرد یکسان تولید نمی شوند. بسیار مهم است که بدانیم سه نوع توپولوژی اولیه یو پی اس ها از جمله آفلاین ، لاین اینترکتیو و آنلاین، نقش چشمگیری در عملکرد یو پی اس ایفا می کنند و درجات متفاوتی از محافظت را ارائه می دهند. یک سیستم آفلاین ، که به آن UPS آفلاین یا منفعل نیز گفته می شود ، ابتدایی ترین سطح پشتیبانی را ارائه می دهد ، و برای محافظت و تامین برق تجهیزاتی برقی غیر حساس مثل دوربین های مداربسته یا تابلو فرمان آسانسور و از این قبیل سیستم ها مناسب هستند. اگرچه این یو پی اس ها ارزان قیمت تر هستند و در هنگام قطعی برق  از برق مصرفی بارهای متصل پشتیبانی می کنند، اما از مصرف کننده ها در برابر بسیاری از اختلالات متداول برق شهری محافظت نمی کنند.

یک سیستم UPS لاین اینترکتیو در هنگام محافظت از دستگاههای متصل، برای حل 5 مورد از 9 مشکل متداول برق ، از جمله شرایط ولتاژ بسیار پایین و یا بالا ، طراحی شده است. به طور معمول برای محافظت از شبکه های سازمانی و برنامه های فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد. یک UPS لاین اینترکتیو نسبت به مدل های آفلاین ، با پشتیبانی و تنظیم بهتر جریان الکتریکی که به طولانی شدن عمر باتری کمک می کند، کار می کند و محافظت بیشتری را ارائه میدهد.

 

سرانجام ، توپولوژی آنلاین یا double-conversion، محافظت مداوم در برابر نه مشکل برق متداول را ارائه می دهد ، بدون در نظر گرفتن اختلال های ورودی ، برق با کیفیتی را تأمین می کند. یو پی اس های آنلاین گزینه بهینه و بسیار مناسبی برای سیستم های بحرانی یا تجهیزات بسیار حساس مانند مراکز داده ، مراکز ارتباطی ، تجهیزات پزشکی حساس و سایر تاسیسات صنعتی که در آن برق تمیز و مداوم یک نیاز مهم تجاری است، هستند.

 

 

 

 

2. یو پی اس لزوماً شامل تنظیم کننده ولتاژ برق نیست(power conditioning): با اینکه هر یک از دو دستگاه یو پی اس و تنظیم کننده ولتاژ می توانند اشکال مختلف فیلتر برق را ارائه دهند ، اما تمایز اصلی بین آن ها این است که یک سیستم تنظیم کننده ولتاژ نمی تواند با استفاده از باتری برق اضطراری تولید کند این در حالی است که یو پی اس دارای باتری است. یو پی اس های انلاین و برخی از یو پی اس های لاین اینترکیو که دارای خروجی سینوسی کامل هستند، علاوه بر تولید برق توسط پشتیبان گیری از باتری ، دارای ویژگی تنظیم ولتاژ خودکار نیز هستند. با این حال ، اگر یو پی اس شما دارای ویژگی تنظیم ولتاژ خودکار نباشد، می توانید یک power conditioning را بصورت جداگانه به سیستم پشتیبان برق خود اضافه کنید.
 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید