پنج نکته کلیدی برای نصب موفقیت آمیز سیستم یو پی اس

پنج نکته کلیدی برای نصب موفقیت آمیز سیستم یو پی اس

۱۳۹۹ ۱۷ آذر
0 نظر ثبت شده

 

در زیر پنج نکته ی کلیدی برای نصب و راه ندازی و حتی خرید یو پی اس پیشنهاد شده است. این راه حل ها شامل تمام سیستم های یو پی اس جدید و استفاده شده ، یا تعمیر شده ، برنامه نصب ، راه اندازی و نگهداری یو پی اس می شود. در صورت نیاز به نصب سیستم UPS ، رعایت این پنج نکته اساسی برای موفقیت پروژه شما بسیار مهم و الزامی است.

 

1. انتخاب UPS با ظرفیت مناسب

هنگام انتخاب سیستم UPS ، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید به درستی یک UPS را برای بارهای بحرانی خود انتخاب کنید. برای شروع، درجه kVA و kW بار مورد محافظت و همچنین ولتاژ و جریان مورد نیاز آن بار باید تعریف شود. لازم است بدانید که چه ولتاژ ورودی و خروجی یو پی اس باید داشته باشد. و یا اینکه یو پی اس به ورودی های یک یا دوگانه احتیاج دارد؟ آیا بای پس نگهداری خارجی مورد نیاز است یا خیر.

 

2. محل نصب

پس از انتخاب ظرفیت kVA مناسب سیستم UPS ، باید محل نصب مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای نگهداری و سرویس سیستم UPS وجود دارد. نصب همچنین باید با دستور العمل موجود در برگه راهنمای محصول انجام شود و یا اینکه از متخصص مربوطه کمک گرفته شود. قبل از نصب ، در نظر گرفتن دمای اتاقی که UPS در آن قرار دارد نیز مهم است. در حالی که اکثر سیستم های UPS می توانند تا 40 درجه سانتی گراد کار کنند ، اما وقتی باتری ها در یک مکان قرار می گیرند ، این دما باید در بازه ی 25-23 درجه سانتی گراد یا پایین تر باشد. برای دوام و عملکرد بهینه باتری ، باتری های UPS باید در این محدوده دما کار کنند.

 

3. روش راه اندازی یو پی اس

سیستم های جدید UPS برای شروع و راه اندازی نیاز به راهنمایی یک تکنسین مجرب با تجهیزات حفاظتی ایمنی مناسب دارند. در صورت تأخیر در راه اندازی و نصب یو پی اس های جدید ، به خاطر داشته باشید که در بیشتر موارد ضمانت نامه 6 ماه پس از حمل و نقل یو پی اس از کارخانه آغاز می شود. اگر نمی دانید که دقیقا چه زمانی میخواهید یو پی اس تان را نصب کنید ، نصب یک سیستم UPS استفاده شده را در نظر بگیرید زیرا این امر به شما امکان می دهد جدول زمانی راه اندازی انعطاف پذیرتری داشته باشید. فروشندگان و تولیدکننده گان یو پی اس معمولا لیستی از سیستم های UPS جدید و استفاده شده را ارائه می دهند که در این میان یو پی اس های جدید دارای ضمانت و گرانتی های مخصوص و محدودی هستند. شرکت نیروسان همچنین 1 سال گارانتی برای همه سیستم های UPS خود ارائه می دهد. علاوه بر این تکنسین های مجرب با چندین دهه سابقه را در سراسر کشور در اختیار داریم تا در مواقع نیاز راهنمایی و کمک های لازم را به مشتریان ارائه دهند.

 

4. عملکرد و بررسی یو پی اس

سیستم UPS به بررسی منظم نیاز دارند و این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مراقبت دقیق از یو پی اس به شناسایی سریع هرگونه مشکل کمک می کند و باعث می شود قبل از اینکه به یک مشکل اساسی تبدیل شود ، آن را رفع کنید. نوع سیستم UPS و نوع باتری ها ، دقت و دفعات بازرسی های منظم را تعیین می کند. پیروی از توصیه های سازندگان و توصیه های برگه راهنمای یو پی اس مانع از خرابی آن می شود. بازرسی های معمول چشمی شامل باتری ها ، ترمینال ها ، اتصالات و کنسول کنترل یو پی اس برای خطاها است. سیستم های UPS که از نرم افزار برای نظارت استفاده می کنند نیز باید همچنان از نظر فیزیکی بررسی شوند. و تأیید فیزیکی یو پی اس بخشی از چک لیست کلی است.

 

5. برنامه تعمیر و نگهداری

نگهداری از سیستم UPS شما توسط یک تکنسین مجرب و آموزش دیده از اهمیت حیاتی برخوردار است. در اینجا یک برنامه تعمیر و نگهداری را پیشنهاد می کنیم که شامل 2 مرحله بازدید در سال برای بررسی حرفه ای و سرویس UPS و باتری ها می باشد. با این کار عمر باتری به حداکثر می رسد ، از ارزش و عملکرد سیستم UPS شما محافظت می شود و همچنین از بروز هرگونه خرابی احتمالی جلوگیری می شود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید