پنج واقعیت جالب در مورد منابع تغذیه برق اضطراری

پنج واقعیت جالب در مورد منابع تغذیه برق اضطراری

۱۳۹۹ ۱۱ آذر
0 نظر ثبت شده

پنج واقعیت جالب در مورد منابع تغذیه اضطراری (UPS)

 

وجود منبع تغذیه بدون وقفه برای تامین برق تجهیزات الکترونیکی بسیاری از مشاغل و سازمان ها و حتی تجهیزات الکترونی خانگی بسیار مهم و حیاتی است و پشتیبان برق بسیار ارزشمندی برای سیستم های برقی این مشاغل به حساب می آید. در زیر پنج واقعیت جالب در مورد UPS آورده شده است.

 

1. جان هانلی اولین منبع تغذیه بدون وقفه را در سال 1934 در ایالات متحده آمریکا به ثبت رساند. او این حق را به عنوان "دستگاهی برای تأمین برق اضطراری " ثبت اختراع كرد. که یک نوآوری عالی برای صنعت برق و قدرت تلقی می شود.

 

2. بزرگترین یو پی اس جهان، سیستمی با ذخیره برق باتری با توان 46 مگاوات در فیربانکس ، آلاسکا ، ایالات متحده است که در هنگام قطع جریان برق، برق کل شهر و جوامع روستایی اطراف آن را تأمین می کند. این یو پی اس برای اولین بار در سال 2003 روشن شد. جالب است بدانید که باتری آن می تواند 40 مگاوات برق تأمین کند - چیزی حدود 12000 خانوار - تا 7 دقیقه. که این مقدار برای پاسخگویی به بسیاری از قطع برق هایی است که فیربانکس از آن رنج می برد بیش از اندازه است.

 

3. اولین یو پی اس ها از نوع چرخشی بودند که از چرخ دنده برای تهیه فواصل کوتاهی از برق پشتیبان، استفاده می کردند. در چنین سیستمی چرخ دنده با چرخش مداومش انرژی را ذخیره می کند. در صورت قطع برق ، منبع ایمن برق DC با استفاده از انرژی جنبشی ذخیره شده در چرخ دنده ی پرسرعت تولیده شده و به بارهای مصرفی تحویل داده می شود. امروزه نیز گاهی اوقات از چرخ دنده برای تامین برق از انرژی جنبشی ذخیره شده، استفاده می شود. دلیل استفاده از این تکنولوزی توسط برخی از مشاغل، با وجود اینکه چرخ دنده فقط برای مدت زمان کوتاه (20-90 ثانیه) می تواند یک خروجی زیاد برق تولید کند ، این است که چرخ دنده می تواند کار یک باتری کوچک را انجام دهد و ارزانتر است. چرخ دنده ها همچنین به عنوان یک فناوری "سبز یا مناسب برای محیط زیست" دیده می شوند زیرا آنها نیاز به استفاده از انرژی برای خنک کردن باتری ها و آلودگیهایی همچون گرمایش هوا را از بین می برند و حتی طول عمر بالاتری دارند که  چیزی در حدود 20 سال است.

 

 

 

4. سه نوع متداول منبع تغذیه اضطراری وجود دارد که به ترتیب دارای توپولوژی آنلاین ، لاین اینترکتیو و آفلاین یا آماده به کار می باشند. در یو پی اس آنلاین با تکنولوژی تبدیل دوگانه وجود دارد، باتری ها همیشه به اینورتر متصل می شوند و برق ایمنی را برای تجهیزات تولید می کنند ، بنابراین نیازی به سوئیچ انتقال برق نیست. یو پی اس های آنلاین که دارای تکنولوژی تبدیل دوگانه هستند، ایمن ترین ، اما گران ترین نوع یو پی اس برای محافظت از برق هستند. UPS لاین اینترکتیو از نظر عملکردی مشابه UPS آفلاین است ، اما با اضافه شدن یک ترانسفورماتور ولتاژ متغیر قدرت پشتیبانی از برق ان نسبت به یو پی اس آفلاین بسیار زیاد است . یو پی اس آفلاین یا آماده به کار (SPS) فقط اساسی ترین ویژگی ها را ارائه می دهد ، محافظت در برابر ولتاژ و پشتیبان گیری برق از باتری.

 

5- شایع ترین دلیل خرابی UPS ، باتری آنهاست. باتری های UPS باید به طور مداوم نگهداری و تعمییر شوند تا حداکثر قابلیت اطمینان را فراهم کنند. مخرب ترین محیطی که می توان باتری را در آن قرار داد ، محیطی است که خیلی گرم است. زیرا یو پی اس و همچنین خود باتری ها گرمای زیادی تولید می کنند ، و برای افزایش بهره و عملکرد بالا، محیطی با تهویه مطبوع مناسب است.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید