چرا به یو پی اس نیاز داریم

چرا به یو پی اس نیاز داریم

۱۳۹۹ ۲۹ آذر
0 نظر ثبت شده

 یو پی اس در یک تعریف کلی از تجهیزات برقی شما در مقابل قطعی و یا نوسانات برق محافظت می کند و اگر سیستم های الکتریکی شما به یو پی اس متصل نباشند این افزایش و کاهش ولتاژ برق یا قطع ناگهانی آن باعث می شود تجهیزات شما آسیب ببینند.  تصور کنید که در حال کار روی یک پروژه ی بسیار مهم در شرکت خود هستید و سیستم های شما بدون یو پی اس مستقیم به برق اصلی متصل باشند. یا شاید در دانشگاه  در حال کار بر روی مقاله یا پایان نامه خود هستید. یا اینکه یک موضوع یا مطلب چند صفحه ای داشته باشید که ساعت ها روی آن کار کرده اید و وقت گذاشته اید. ناگهان برق دفتر یا خانه شما قطع می شود! در یک چشم به هم زدن تمام زحمات شما از بین می رود. اما اگر رایانه شما به UPS متصل باشد ، فرصت کافی برای ذخیره ی داده های خود را در اختیار خواهید داشت.

منابع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس)، دستگاه های الکترونیکی بسیار مهمی که تامین کننده و محافظ مصرف کننده های شما هستند. درواقع یو پی اس به شما کمک می کند کار و فعالیت خود را با برق، همچنان بدون قطعی و وقفه انجام دهید. سیستم هایی که از بارهای حساس شما هنگام افزایش ولتاژ برق یا کاهش ولتاژ  برق و در نهایت خاموشی کامل شبکه ی اصلی پشتیبانی می کند. با استفاده از پشتیبان گیری باتری یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، می توانید از حذف داده های ذخیره نشده یا آسیب رسیدن به تجهیزات الکترونیکی خود از بسیاری جهات جلوگیری کنید.

 

جلوگیری از قطع شدن ناگهانی برق به چند دلیل بسیار مهم است:

 

به عنوان مثال قطع ناگهانی برق باعث خراب شدن سیستم عامل کامپیوتر می شود و تعمیرات پرهزینه ای را به دنبال دارد. قطع برق می تواند به بخشهای داخلی تجهیزات شما آسیب برساند یا عملکرد آنها را تضعیف کند. حتی ممکن است در برخی موارد به تعویض قطعات نیاز داشته باشند.

یو پی اس دستگاهی است که به مصرف کننده های شما متصل می شود تا افزایش جریان برق و قطعی برق را به حداقل برساند. به محض افزایش یا قطع برق ، پشتیبان گیری از برق باتری فوراً شروع به کار می کند تا بتوانید رایانه ها و دستگاه ها را برای مدت زمان کوتاهی تأمین کنید. این عمل به کاربران اجاره می دهد تا کارهایی را که در لحظه ی قطع برق روی آنها کار می کردند را ذخیره کنند و در عین حال توانایی خاموش کردن رایانه را تا زمان اتصال دوباره برق فراهم می کنند.

تقریباً بلافاصله ، به محض خاموش یا روشن شدن برق ، پشتیبان باتری شروع به کار می کند تا دستگاه های شما را روشن نگه دارد. انتخاب و نصب یو پی اس جهت محافظت از مصرف کننده ها یک انتخاب هوشمندانه و کاملا بصرفه است. مدت زمان ماندن نگهداری یو پی اس شما به ظرفیت باتری و توان مصرفی تجهیزات شما بستگی دارد.

 

UPS چیست؟

یو پی اس را می توان در یک جمله بدین شکل تعریف کرد: یو پی اس « منبع تغذیه بدون وقفه » است. در واقع یک UPS علاوه بر اینکه دستگاه های متصل به خود را از طریق برق باتری در صورت نبود برق شبکه تغذیه می کند، از مصرف کننده ها در برابر برق ناسالم محافظت نیز می کند. برق شهری همواره سالم نبوده بلکه دارای اختلالاتی چون نوسان ولتاژ، افت ولتاژ، افزایش ولتاژ ، نویز و قطع و وصل ناگهانی میب اشد که به شدت می تواند برای تجهیزات شما مضر باشد. بنابراین نصب یک یو پی اس مناسب برای مصرف کننده های حساس شما امری بسیار حیاتی و مقرون به صرفه است.

یو پی اس باتری های خود را  زمانی که در حال کار با برق اصلی است شارژ می کند تا در صورت لزوم به برق باتری متصل شده و بارها را تغذیه کند. به این ترتیب ، شما یک منبع برق قابل اطمینان و فیلتر شده ثابت به تجهیزات الکترونیکی خود متصل می کنید.

UPS می تواند در برابر افزایش ولتاژ برق ، افت ولتاژ ، قطع برق ، نوسان اسپایک در برق و سایر مشکلات منبع تغذیه از مصرف کننده ها محافظت کند. یو پی اس نوسانات برق ورودی دستگاه شما را فیلتر می کند تا در هنگام بروز هر نوع حادثه و اختلالی ، آسیب دیدن دستگاه ها را کاهش یا از بین ببرد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید