چرا نباید از باتری ماشین در یو پی اس استفاده کرد ؟

چرا نباید از باتری ماشین در یو پی اس استفاده کرد ؟

۱۳۹۸ ۰۷ خرداد
0 نظر ثبت شده

1 . ولتاژ ها متفاوت هستند . باتری های ایستا ( ساکن ) در هر خانه ی باتری ، دارای 2.25 ولت دی سی هستند که در کل برای شش خانه ی باتری معادل 13.5 ولت دی سی می شود . باتری های ماشین ها برای هر سلول ، ولتاژی برابر با 2.4 ولت دی سی دارند که که در کل ولتاژ تمام خانه ها برابر با 14.4 ولت دی سی می شود .

2 . باتری های وسیله ی موتوری ، حتی باتری های مهر و  موم شده ، گاز های سمی آزاد می کنند ( بخار های هیدروژن و سولفوریک اسید ) که در زیر کلاهک کاپوت پخش می شوند . اما یو پی اس ها معمولا در یک اتاق امنیتی قرار می گیرند که اپراتور ها و تجهیزات اصلی سیستم ها نیز در آن جا قرار دارند .

3 . باتری های وسایل موتوری به گونه ای طراحی شده اند که باید همیشه به طور کامل شارژ داشته باشند . چیزی در حدود 90 الی 100 درصد از ظرفیت باتری همواره باید شارژ باشد تا توسط مولد جریان عملکرد مناسبی داشته باشد .
زمانی که توان ورودی به هر دلیلی قطع می شود باتری های یو پی اس وظیفه ی تامین توان را بر عهده دارند که در طی این فرایند میزان شارژشان کاهش می یابد و این مساله ای است که با ماهیت باتری های موتوری مغایرت دارد . مورد دیگری که پیش بینی نشده و عمر باتری های ماشین را تحت تاثیر قرار می دهد  این است که ماشین را در حالت استند بای خاموش کنیم ولی از باتری استفاده شود . باتری های ایستایی طوری طراحی شده اند که مناسب برای چرخه های تخلیه های شارژ کامل هستند . رسیدن به 20 درصد از شارژ خود بدون تحت تاثیر قرار دادن طول عمر باتری .

4 . در باتری های موتوری ، صفحات در یک محلول سولفوریک اسید غوطه ور می شوند . بنا بر این بسیار مهم است که این محلول را تکان دهیم ، کاری که در ماشین ها اتفاق می افتد . اگر از این باتری ها در سیستم های یو پی اس استفاده شود به این علت که تحریک و تکانی اتفاق نمی افتد این محلول رسوب کرده و همین موضوع عمر مفید باتری را تحت تاثیر قرار می دهد .

5 . بر اساس نکاتی که در پاراگراف سوم و پاراگراف چهارم به آن اشاره شد تولید کنندگان باتری های وسایل نقلیه باتری هایشان را در صورتی که از آن ها استفاده شود بین 12 تا 18 ماه گارانتی می کنند و در صورتی که این باتری ها در حالت ایستایی قرار داشته باشند این باتری ها را به مدت 3 ماه گارانتی می کنند . متن زیر از یک کتابچه ی راهنمای محصولات برای مصرف کنندگان این باتری اقتباس شده است  .
" باتری هایی که در وسایل ایستایی مانند توان تلویزیون ها و رادیو ها و استریو ها استفاده می شوند ، از زمان فروش آن ها به مدت سه ماه دارای گارانتی هستند . "

6 . طول عمر باتری های وسایل موتوری معمولا 2 سال است . در حالی که طول عمر باتری هایی که در حالت ایستایی مورد استفاده قرار می گیرند حدودا 5 سال است .

7 . باتری های وسایل متحرک را نمی توان روی هم قرار داد بلکه باید آن ها را در روز زمین کنار یک دیگر قرار دهید ؛ که در این صورت حجم و فضای زیادی را اشغال خواهد کرد .
باتری های ایستایی را می توان با استفاده از یک قفسه ی طبقه دار در یک ردیف در حالت عمودی قرار داد . که در این صورت فضای کمتری را اشغال خواهد کرد . البته قبل از خریدن باتری ها حتما باید این نکته را از تولید کننده تان باید بپرسید که آیا این باتری ها قابلیت چینش در یک قفسه را دارند یا خیر .

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید