چند مشکل احتمالی در یوپی‌اس و راه حل آنها

چند مشکل احتمالی در یوپی‌اس و راه حل آنها

۱۳۹۷ ۰۱ مهر
0 نظر ثبت شده

این مقاله پنج مشکل احتمالی مرتبط با دستگاه‌های یوپی‌اس و راه حل آنها را مورد بحث قرار می‌دهد. شاید یکی از این مسائل برای شما نیز اتفاق افتاده باشد...

 

بعد از اتصال تجهیزات، یوپی‌اس یکباره خاموش می شود

مشکل: بیشتر بودن بار از ظرفیت یوپی‌اس

راه حل: نرخ توان مصرفی تجهیزاتی که به یوپی‌اس وصل می شوند نباید بیشتر از ظرفیت یوپی‌اس باشد. برای اطمینان از اینکه چنین اتفاقی نخواهد افتاد، توان مصرفی هرکدام از قطعات را جمع کرده و آن را با ظرفیت یوپی‌اس مقایسه کنید. ظرفیت یوپی‌اس روی دستگاه یا در بروشور محصول نوشته شده است. اگر جمع توان ها بیشتر از توان یوپی‌اس باشد باید بار را کاهش دهید.

 

دستگاه یو پی اس مدتی بلااستفاده بوده و الان باتریها شارژ نمی شوند.

مشکل: نگهداری نادرست یوپی‌اس

راه حل: توصیه می شود که وقتی برای مدتی طولانی از دستگاه یوپی‌اس خود استفاده نمی‌کنید هر سه ماه یکبار باتری ها را شارژ کامل نمایید. برای این کار یو پی اس را به مدت 4 تا 6 ساعت به برق AC متصل کنید. اگر باتری یو پی اس به مدت طولانی بدون شارژ بماند ظرفت خود را از دست می‌دهد و در نتیجه یوپی‌اس شما روشن نخواهد شد.

 

وقتی که یو پی اس وارد حالت باتری می شود تجهیزات متصل به آن بلافاصله خاموش می‌شوند.

مشکل: عدم نظارت بر سلامت باتری

راه حل: اینکه یوپی‌اس برق تجهیزات را تأمین نمی کند می تواند علل مختلفی داشته باشد. مطمئن شوید که توان مصرفی بار متصل به یو پی اس بیشتر از ظرفیت آن نباشد. بعلاوه مطمئن شوید که تجهیزات به خروجی هایی متصل هستند که باتری آنها را پشتیبانی می کند. بسته به عمر یوپی‌اس و باتری و بسته به مصرف احتمال دارد که عملکرد یا ظرفیت باتری در طول زمان تضعیف شده باشد و نیاز به جایگزینی باشد. با تست باتری می توان به ظرفیت آن پی برد.

 

هنگام تغییر حالت به مود باتری تجهیزات ضروری خاموش می شوند اما تجهیزات غیرضروری روشن می مانند.

مشکل: تنظیمات نادرست

راه حل: بیشتر سیستم های یوپی‌اس دو سری خروجی دارند؛ خروجی های پشتیبانی شده با باتری و surge که برق پشتیبانی را تأمین می کنند و خروجی های پشتیبانی شده با surge که برق پشتیبانی را تأمین نمی کنند. توصیه می شود تجهیزاتی که هنگام قطعی برق به پشتیبانی باتری نیاز دارند مستقیما به خروجی های پشتیبانی شده با باتری، و تجهیزاتی که به برق باتری نیازی ندارند به خروجی های surge متصل شوند. هنگامی که برق شهری قطع باشد خروجی های surge-only برق نخواهند داشت.

 

با فشردن دکمۀ روشن و خاموش، یوپی‌اس روشن نمی شود.

مشکل: شارژ ناکافی یا قطعی مدار

راه حل: قبل از استفاده از یوپی‌اس باید باتری آن را به مدت 4-6 ساعت شارژ کرد. و یا مشکل قطعی مدار را رفع نمود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید