چگونه یو پی اس مناسب برای شغل خود انتخاب کنم(قسمت دوم)

چگونه یو پی اس مناسب برای شغل خود انتخاب کنم(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۱۷ آبان
0 نظر ثبت شده

 

رنج توان یو پی اس

 

رتبه بندی یو پی اس ها UPS بر اساس میزان بار در ولت آمپر (VA) است که میزان پشتیبانی یو پی اس را مشخص می کند. یو پی اس ها در رنج توان کمتر از 300 وات و حداکثر 5،000،000 وات یا بیشتر ارائه می شوند. یک روش بسیار مهم برای تعیین توان تقریبی UPS  می تواند به روش زیر باشد:

1. لیستی از تمام تجهیزاتی که UPS شما از آن محافظت می کند ، تهیه کنید.

2. تعیین کنید که هر دستگاه موجود در لیست به چند ولت و آمپر ولتاژ و جریان نیاز دارد.

3. برای هر دستگاه ، ولت را در آمپر ضرب کنید تا به یک رقم VA برسید.

4. تمام ارقام VA را با هم جمع کنید.

5. این جمع را در 1.2 ضرب کنید ، تا جایی برای سایر لوازم برقی که احتمالا در آینده به آن متصل خواهید کرد ایجاد شود.

یو پی اس خریداری شده باید دارای توانی برابر یا بیشتر از رقم نهایی باشد که در مرحله 5 به آن رسیده اید ، مگر اینکه اطلاعات بارگذاری دقیق تری برای تجهیزات مورد حفاظت خود داشته باشید. در اینجا چند ملاحظه اضافی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

  • برای محاسبه ی توان بارهای خود تنها بر Nameplate capacity درج شده در محصولات تکیه نکنید چون ممکن است باعث شود یو پی اسی با ظرفیت و توان بالاتر انتخاب کنید، بنابراین در صورت وجود، همیشه از اندازه هایی که خود سازنده محصول در اختیار شما قرار می دهد برای محاسبه توان تجهیزات خود استفاده کنید. اکثر تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات الکترونیکی میزان برق مصرفی تجهیزات شما را بر روی خود کالا درج می کنند.
  • هنگام نصب یک سیستم محافظت از برق ، معمولاً UPS های با kVA بزرگتر را انتخاب می کنید. یعنی یو پی اسی با ظرفیت بیشتر از آنچه که برای پشتیبانی از بارهای مصرف کننده ی خود احتیاج دارید.
  • اگر UPS شما از موتورها ، درایوهایی با سرعت متغیر یا چاپگرهای لیزری پشتیبانی می کند ، یو پی اسی که انتخاب می کنید باید توان بالاتری داشته باشد، تا ورود برق زیادی که هنگام راه اندازی دستگاه از یو پی اس درخواست می شود را نیز تامین کند. فروشنده UPS شما می تواند در استفاده از UPS و رتبه بندی مناسب برای این نوع برنامه ها راهنمایی هایی در اختیار شما قرار دهد.
  • در مورد انخاب یو پی اس برای شرکتها مخصوصا آن عده که در آینده کسب و کارسان گسترده تر خواهد شد ، در هنگام انتخاب یک سیستم پشتیبان برق باید از یو پی اس هایی با توان بالاتر استفاده کنند. به عنوان مثال سازمانهایی که انتظار دارند سیستم سخت افزار سرور خود را در اینده ارتقا خواهند و مدلهای سرور خود را به روز خواهند کرد باید به این نکته توجه داشته باشند که ایا ظرفیت یو پی اس انتخابی آنها پاسخگوی نیاز برق سرورهای مدرنتر خواهند بود یا نه.

 

فاکتور شکل

یو پی اس ها در شکل های مختلفی ارائه می شوند که در دو دسته اصلی قرار می گیرند: به صورت قفسه ای(rack-mounted) و به فرم ایستاده(freestanding). یو پی اس با شکل رک-مونت معمولا توان های بالایی ندارند ، بنابراین شرکت هایی که یو پی اس های با توان بالاتر ارائه می دهند از فرم ایستاده یا تاور استفاده می کنند. برای شرکتهای با نیاز به یو پی اس با توان متوسط، تصمیم گیری برای انتخاب UPS های رک-مونت یا تاور تا حد زیادی به علاقه و مکان و طراحی سیستم های خود آن سازمان بستگی دارد.

برخی از سازمان ها با ترکیب کردن یو پی اس های رک-مونت در تلاشند تا حد ممکن توان مورد نیاز سیستم های مصرف کننده ی خود را تامین می کنند. این درحالیست که برخی دیگر ترجیح می دهند از یو پی اس های با فرم ایستاده و توان بالاتر استفاده کنند. با این حال از دیدگاه فنی و مالی ، هیچ یک از این انتخاب ها بر دیگری برتری ندارند.

شکل (1): یو پی اس با فرم رک-مونت

 

 

شکل (2): یو پی اس با فرم ایستاده یا تاور

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید