ژنراتور یا یو پی اس،کدام بهتر است؟

ژنراتور یا یو پی اس،کدام بهتر است؟

۱۳۹۸ ۳۱ مرداد
0 نظر ثبت شده

در دنیای الکترونیکی امروزه، محافظت از رایانه و داده های ذخیره شده از اهمیت ویژه ای برخوردارند. حفاظت از کامپیوتر و داده های ان در هنگام وقوع اتش سوزی، زمین لرزه و سایر مشکلات برقی بسیار مهم میباشد. شما چگونه از کامپیوتر خود در برابر قطعی برق محافظت میکنید؟ بهتر است یک منبع تغذیه پشتیبان  یو پی اس یا ژنراتور تهیه کنید. ژنراتور و یو پی اس هردو یک هدف را دنبال میکنند پشتیبانی از تجهیزات الکترونیکی، و جلوگیری از صدمه جزئی یا کلی به تجهیزات الکترونیکی و از دست دادن داده ها میشوند.

با همه این ویژگی های مشابه کدام بهتر است یو پی اس یا ژنراتور؟ ما با توضیح دادن تفاوت های بین انها خرید را برای شما راحت تر میکنیم.

یو پی اس ها انرژی را در باتری ذخیره میکنند و در مواقع قطعی برق، بار متصله میتواند برق موردنیار خود را از باتری تهیه کند و وظیفه حفاظت از تجهیزات در برابر نوسانات ولتاژ را دارد. از معایب یو پی اس میتوان به کم بودن ساعات بک اپ تایم اشاره کرد.

سایر ویژگی های یو پی اس :

  1. پشتیبانی فوری تجهیزات

  2. بدون نویز

  3. ارزان تر از ژنرارتور

  4. سازگاری با محیط( یعنی هیچ ضرری برای محیط ندارد)

  5. قابل حمل

اما ژنراتور قادر به تامین زمان پشتیبانی زیاد و مدت زمان راه اندازی کندتری میباشد. مدت زمان راه اندازی ژنراتور حدود 5-10 دقیقه است که در این مدت براحتی میتوان داده ها را از دست داد.

ژنراتور دارای چندین معایب است:

  1. هزینه بالای خرید

  2. دارای نویز

در نتیجه برای تجهیزات کوچک با بک اپ تایم کم یو پی اس و برای تجهیزات حساس مانند بیمارستانی که بک اپ تایم طولانی موردنیاز است بهتر است ژنراتور تهیه شود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید