کاربرد یو پی اس در برنامه های تولیدی

کاربرد یو پی اس در برنامه های تولیدی

۱۳۹۹ ۰۱ مهر
0 نظر ثبت شده

کاربرد یو پی اس در صنعت تولید:

تولید در طول سال ها دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. امروزه بیشتر بازارها باز و در حال عرضه محصولات خود می باشند. علاوه بر این، هزینه های نیروی کار و کارگران در کشورهای در حال توسعه رشد چشمگیری داشته و از طرف دیگر بیکاری در کشورهای پیشرفته در بالاترین سطح خود قرار دارد. بعلاوه ، تعادل بازار به سمت آسیا تغییر می کند.

دنیای در حال توسعه ، که انتظار می رود اکثر رشد آینده از آن ناشی شود ، با چالش هایی روبرو است که بسیار متفاوت از آنچه در اقتصاد کشورهای توسعه یافته تجربه کرده اند ، است.

برای اولین بار ، این نیروگاه ها نسبتاً جدید هستند ، از فن آوری های جدیدتر استفاده می کنند و به طور کلی فناوری هایی را تولید می کنند که بر پایه ی دانش بالایی متمرکز هستند ، از فروشندگان جهانی و همچنین مشتریان استفاده می کنند. از سفارشی سازی انبوه استفاده کنید و قرار است برای دوره های کوتاه توسعه محصول آماده شود. این به معنای استفاده از فرآیندهای تولید خودکار و انعطاف پذیر و رقابت جهانی است. با این حال ، کیفیت نیرو و مهمتر از آن در دسترس بودن مداوم آن چالشهایی است که تولیدکنندگان باید با آنها روبرو شوند.

 

 

کیفیت برق یک کارخانه تولید منجر به موارد زیر می شود:

- توقف تولید

- از دست دادن تولید + ساعت کاری انسان به دلیل زمان لازم برای راه اندازی مجدد فرآیند خودکار ، تمیز کردن خط مونتاژ ، از بین بردن ضایعات و بازگشت دوباره به سرعت قبل.

- تأثیر بر کیفیت عملکرد قطعاتی الکترونیکی که در زمان قطع برق در حال تولید بودند. این ممکن است به طور کامل به دستگاه الکترونیکی کارخانه اسیب برساند یا در بعضی موارد نیز نیاز به تعویض قطعات داشته باشند.

- فرسودگی بیشتر ماشین آلات اتوماتیک ، در نتیجه طولانی شدن زمان خرابی یک دستگاه (تلفات تولید) و همچنین هزینه های نگهداری.

 

چندین راه حل برای پشتیبانی از برق وجود دارد که از هر راه حل تنها یک مسئله ناشی از برق را حل می کند تا  تقریباً محافظت کاملی را در برابر جریان الکتریکی در اختیار کارخانه تولیدی قرار دهند. این قطعات شامل گیرنده های ولتاژ ، تثبیت کننده های ولتاژ ، ترانسفورماتورهای جداسازی می باشند، که تمام انها در یک سیستم UPS وجود دارند. یک سیستم UPS تقریباً کامل و بصورت مطمئن از برق محافظت می کند و راه حل فوق العاده ای برای مشکلات کیفیت برقی هستند که صنایع تولیدی با آن روبرو هستند.

با این حال ، این نگرانی وجود دارد که سیستم های UPS نتوانند از عهده تامین برق موتورها ، ربات ها ، درایوها و غیره برآید ، هزینه های عملکرد بهینه ی سیستم های UPS یکی دیگر از موارد مورد نگرانی است. اما بزرگترین نگرانی مربوط به مدیریت تغییرات است.

 

 

فناوری های UPS در طول زمان پیشرفت کرده اند و یو پی اس هایی با توپولوژی خاصی وجود دارند که پاسخگوی نگرانی های خریدار UPS چه صنعتی و چه غیر صنعتی می باشد. این موارد عبارتند از: - قابلیت کار در دمای بالاتر ، فیلترهای گرد و غبار داخلی ، قابلیت های کنترل جریان هجومی در لحظه ی اتصال بار به منبع تغذیه و ساختار مدولار. فناوری های جدید موجود نوید خسارت بسیار کمی را می دهند و در نتیجه هزینه های عملیاتی ناشی از برق اصلی را کاهش می دهد.

با این وجود ، علی رغم مزایای زیادی که یو پی اس می تواند ارائه دهد ، بسیاری از صنایع به طور مداوم برق کل کارخانه را بر پایه ی مجموعه های DG (دیزل ژنراتور) اجرا می کنند. این محصول در واقع از کیفیت برق پشتیبانی می کند و لازم است ژنراتور در اپتدا درجه بندی شود ، بعلاوه ، هزینه عملکرد یک ژنراتور تقریباً دو برابر برق اصلی است. این باعث کاهش سود و بازده صنایع و کارخانجات می شود.

 

راه حل چیست:

بهترین راه حل استفاده از ترکیبی از سیستم های DG و UPS است. به این ترتیب صنایع می توانند از طریق لوازم خانگی کار کنند و فقط در صورت قطع برق می توانند سیستم DG را اجرا کنند. به این ترتیب هزینه ناشی از  کارکرد دیزل ژنراتور می تواند بیش از 90٪ کاهش یابد (البته بسته به تعداد قطعی برق دارد). در عین حال یو پی اس نیز میتواند برق تمیز و بدون وقفه ای را برای کل نیروگاه تامین کند. در نتیجه DG می تواند در حالت آماده به کار باشد و هزینه های عملیاتی نیز به طرز چشمگیری کاهش یابد.

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://blog.se.com/power-management-metering-monitoring-power-quality/2015/12/01/ups-manufacturing-applications-right-decision/

 

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید