کاربرد یو پی اس در سیستم های مخابراتی

کاربرد یو پی اس در سیستم های مخابراتی

۱۳۹۹ ۲۸ مرداد
0 نظر ثبت شده

شبکه مخابراتی و سیستم یو پی اس

مخابرات و ارتباطات در جهان امروز رکنی غیرقابل انکار در زندگی مردم به شمار می ‌رود و نقش بی‌بدیلی در این میان به عهده دارد. سیستم­ های الکترونیکی مانند شبکه های رایانه ­ای ، سیستم­ های مدیریتی و سیستم های امنیتی، ابزارهای اساسی و مهمی هستند که این اطمینان را حاصل می ­کنند که تجارت و یا سازمان شما به راحتی و به طور مداوم می ­تواند به کار خود ادامه دهد. بخش مخابرات سریعترین رشد را در اقتصاد دارد، دستگاه‌ های تلفن همراه هوشمند و اتصال به پهنای باند هر روز بیشتر از دیروز در تار و پود جامعه رخنه کرده و شبکه‌ای در هم تنیده از روابط را ایجاد می‌کند که اهمیت مخابرات و خدمات این حوزه را نشان می‌ دهد. براساس نتایج حاصل از آخرین بررسی جهانی موبایل، استفاده ‌کنندگان از موبایل ‌های هوشمند در ایالات متحده آمریکا روزانه بیش از 8 میلیارد بار دستگاه ‌های خود را چک می‌ کنند یعنی حدودا به اندازه جمعیت کل مردم جهان و این معامله اقتصادی بزرگی را برای شرکت ‌های مخابراتی رقم می ‌زند که شامل کل صنعت مخابرات از جمله بی‌ سیم و سیمی، پهنای باند حامل، شبکه شرکت ‌های تجهیزات، زیرساخت‌ها و تولیدکنندگان دستگاه ‌ها می ‌شود که به نوعی همه اجزای مهم این اکوسیستم را تشکیل می ‌دهند.

به این حجم استفاده از شبکه مخابراتی باید خانه‌ های هوشمند و اتومبیل‌ های هوشمند را هم اضافه کنید که روز به روز در سطح جهان در حال افزایش ‌اند که همه این ها نیز به نصب‌ دستگاه ‌هایی برای اتصال به شبکه‌های هوشمند نیازمند هستند. فضای هوشمند سازمانی در هر منطقه و کشوری را نیز باید به این شبکه بزرگ وصل کنیم.

 

 

بنابر آمار ارائه شده، مقدار کل درآمد جهانی از طریق خدمات مخابراتی بین سال‌های 2005 تا 2014، بیش از 800 میلیارد یورو بوده است. همچنین براساس پیش ‌بینی ‌های موجود، درآمدهای حاصل از مخابرات و خدمات و تجهیزات این حوزه تا سال 2018 به بیش از 957میلیارد یورو می ‌رسد. در این میان سریع‌ ترین رشد مربوط به بازارهای مناطق مختلف قاره آسیا و اقیانوس آرام است که به صورت تخمینی ارزشی معادل 373میلیارد یورو دارد.

 نقش مهم و عمده یو پی اس در بخش ارتباطات، فراهم کردن شبکه ­ای ایمن و پایدار است. در پشت هر برقراری ارتباط روان و بدون قطع وصل سیستم ارتباط بی سیم ، باید یک زیرساخت برق و قدرت قابل اعتماد وجود داشته باشد. بررسی ­ها نشان داده است بخش مخابرات تقاضای زیادی برای محصولات جدید بی­سیم و موبایل­های هوشمند دارد­، و در تلاش برای برطرف کردن این خواسته­ ها ، نیاز گسترده ­ای به تهیه­ ی سیستم ­های برق پشتیبان وجود خواهد داشت.

در حقیقت ، ما برای تأمین امنیت زندگی به یک منبع برق پایدار و مطمئن وابسته هستیم. طبق مطالعاتی که در چند دهه­ ی اخیر انجام شده، رایانه ها به طور متوسط ​​128 مورد اختلال در مصرف برق را بصورت ماهانه تجربه می ­کنند. این بدان معناست که سیستم های رایانه­ ای و پرونده­ ها و برنامه­ های کاربردی آنها از جمله ایمیل ، اطلاعات مالی ، اسناد کار ، عکس ، موسیقی و انواع برنامه ­ها و داده­ ها بیش از چهار بار در روز در معرض خطر و آسیب قرار می گیرند!

 

کاربرد سیستم های یو پی اس در شبکه­ های مخابرات:

 

 

یک سیستم UPS بزرگترین و مهم ­ترین سیستم تامین برق پشتیبان در بخش ارتباطات از زمان قطع برق تا زمان اتصال دوباره به شمار می­ آید. نیاز مخابرات به سیستم­ های UPS می ­تواند به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم شود. دسته­ی فعال فناوری اطلاعات ، در سیستم ­های برق پشتیبان برای مراکز اتصال تلفن همراه (MSC) ، کنترل کننده ایستگاه پایه (BSC) و سایت برج­ های مخابراتی مورد نیاز است. البته کاربرد UPS برای این نیازها متفاوت خواهد بود. برای MSC ها ، میزان توان UPS در محدوده   kVA120-160 است و برای BSC ها حداکثر kVA40 است. و برای برج ها حداکثر  kVA10 است. علاوه بر این ، سیستم های UPS با رده بندی توان کم از kVA1-2 برای برج ­های مخابراتی مورد نیاز است ، که عموماً روی خود برج نصب می­ شوند. برای مناطق با برنامه­ی فناوری اطلاعات غیرفعال ، اندازه سیستم UPS موردنیاز بیشتر از 400-600 کیلو ولت-آمپر است. جدای از این ها برای تجهیزات موبایل سیستم های یو پی اس AC و DC مورد نیاز است. به طور کلی مدیریت انرژی برای سایت های مخابراتی BTS داخلی و خارجی برنامه ­ای حیاتی است.

هدف از به کار بردن UPS در سیستم مخابراتی کاملا مشخص است . علاوه بر فیلتر کردن ، تقویت یا تصحیح برق شهری ، از مدار مخصوص و باتری ها استفاده می­ کند تا از خراب شدن تجهیزات الکتریکی در هنگام قطع (خاموشی) یا کاهش ولتاژ (براون اوت) جلوگیری شود. این واحدها بسته به نوع توپولوژی ­یشان ، نام های مختلفی دارند ، اما همه در دسته کلی "تامین برق پشتیبان" جای می ­گیرند.

 

انواع سیستم های UPS مورد نیاز در شبکه مخابرات:

 

 

انتخاب نوع سیستم های UPS و سایر سیستم­ های تامین­ کننده­ ی برق پشتیبان در بخش ارتباطات به نیازها و کاربردهای شبکه بستگی دارد. تنظیمات UPS معمولی مورد نیاز برای یک MSC، سیستمی با توان kVA 40-160 است. سیستم­های UPS مورد نیاز مرکز داده از kVA 40-240 و برای CSC از  kVA 1-20 خواهد بود. و سیستم­های UPS با توان kVA 1-200 برای دفاتر و اهداف دیگر استفاده می ­شوند. از آنجا که سایت های مخابراتی به ویژه در مناطق روستایی با کمبود برق روبرو هستند ، اینورترها بین 3-15 کیلو ولت آمپر متغیر می ­باشند و به منظور اطمینان از پایدار بودن برق ، برنامه های محافظتی تعبیه می­ شود.

در برجک­ های مخابراتی موبایل، اپراتورها بیشتر به زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی توجه می ­کنند. در واقع هر برج دارای یک فرستنده، تجهیزات مربوط به منبع تغذیه ، تهویه هوا ، ژنراتور و غیره است. فروشندگان UPS به شیوه ­ای انتقادی جنبه ­های صرفه ­جویی در مصرف انرژی این تجهیزات را بررسی می ­کنند. این موضوع فاکتور مهمی است، که با دیگر کارکردهای مهم سرویس تلفن همراه ، که توسط TRAI کنترل می شوند ، مرتبط است.

برای مطالعه ی بیشتر میتوانید به زیر سایت های مراجعه کنید:

https://www.electronicsb2b.com/

https://www.technopediasite.com/2018/05/telecom-network-ups-system.html

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید