یو پی اس برای سرور

یو پی اس برای سرور

۱۳۹۹ ۱۹ آذر
0 نظر ثبت شده

 

یو پی اس برای جلوگیری از قطع برق و محافظت از تجهیزات برقی طراحی شده است. در این مقاله ما طیف گسترده ای از یو پی اس ها (UPS) مخصوص اتاق سرور را ارائه می هیم که برای محافظت از تجهیزات آی تی و تمام زیرساخت های مهم فناوری اطلاعات در صورت قطع برق طراحی شده اند. منبع برق اضطراری (UPS) معمولاً برای تأمین برق پشتیبان در مدت تعیین شده ای برای تجهیزات و سیستم های IT تعبیه می شوند. به طور کلی یک منبع تغذیه بدون وقفه(یو پی اس) برق پشتیبان تجهیزات و سیستم های الکتریکی مهم را تأمین می کند. سیستم های UPS ، مانند سایر دستگاه های حاوی قطعات الکترونیکی حساس ، در برابر افزایش ولتاژ ناگهانی ناشی از کیفیت برق حساس بوده، و آن را برطرف می کند تا برقی سالم و عاری از هرگونه اختلال را در اختیار مصرف کننده های شما قرار دهد.

 

اتاق سرور چیست؟

اتاق سرور یک منطقه مشخص در ساختمان های اداری یا تجاری و حتی آموزشی است که به طور خاص برای ایجاد یک محیط کنترل شده و مدیریت شده ، مانند مرکز داده طراحی شده است. مراکز داده ها می توانند چندین سرور و سیستم را در یک مکان واحد قرار دهند. تمامی کامپیوتر‌های موجود در این شبکه، از سرور فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می‌کنند. بنابراین اگر کامپیوترهای زیادی داشته باشیم که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوترهای همیشه روشن و در دسترس از طریق اینترنت، روبرو هستیم که باید در برابر برق محافظت شوند. نصب یو پی اس یکی از حیاتی ترین سیستم ها برای محافطت از سرورهای شبکه یک سازمان می باشد. زیرا ممکن است در اثر خرابی های ناشی از کیفیت برق خسارت ها و هزینه های هنگفتی را به بار آورد. یو پی اس علاوه بر تامین برق در زمانی که شبکه ی برق اصلی قطع است در حالت عادی نیز از مصرف کننده های حساس شما پشتیبانی به عمل می آورد.

 

 

چه اتفاقی برای یک اتاق سرور در طول خروجی برق می افتد؟

قطع برق می تواند تأثیرات مخربی بر روی سخت افزار IT شما و داده های ذخیره شده روی آن بگذارد. یک راه حل خوب مانند نصب UPS می تواند از تجهیزات حساس سازمان شما را در برابر چنین قطعی های ناخواسته ی برق محافظت کند.

در صورت قطع برق مراحل زیر برای محافظت از سازمان و زیرساخت های آن انجام می شود:

در هنگام کار عادی با برق اصلی ، یو پی اس از شبکه، ورودی برق را گرفته و از طریق یکسوساز به برق DC تبدیل می کند تا باتری های خود را شارژ نگه دارد. سپس یو پی اس برق DC را از طریق اینورتر به AC تبدیل کرده و آن را به تجهیزات برقی می رساند. یو پی اس در هنگام تبدیل ، برق را تمیز و صاف می کند ، بنابراین برقی که در اختیار مصرف کننده های شما قرار می گیرد تمیز ، خروجی موج سینوسی کامل و عاری از هر گونه نویز است.

در صورت قطع شبکه اصلی برق ، یو پی اس اساساً به کار عادی خود ادامه می دهد ، مگر اینکه شبکه ای برای شارژ باتری وجود نداشته باشد یا شارژ باتری ها به اتمام رسیده باشد و باتری ها کاملا تخلیه شده باشند. در غیر این صورت یو پی اس برق سالم و تمیزی را تا زمان برقراری مجدد شبکه برق و یا تخلیه کامل باتری ها در اختیار بارهای شما قرار می دهد. تا زمان تخلیه کامل باتری ها ، نرم افزار خودکار تعبیه شده در یو پی اس (UPS) تجهیزات شما را خاموش می کند و یا اینکه شما این فرصت را خواهید داشت تا تجهیزاتتان را به صورت دستی خاموش کنید . با این کار از هرگونه آسیب به سخت افزارها و مصرف کننده های شما جلوگیری می شود.

 

انتخاب یو پی اس برای اتاق سرور

 

انتخاب منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) مناسب گام مهمی در طراحی و اجرای سیستم محافظت از برق است.

اتاقهای سرور ، مراکز ارتباطی و اتاقهای کنترل در مقایسه با مراکز داده اغلب در مقیاس کوچکتری نصب می شوند. با این حال هر کدام از اینها نیز به حفاظت و امنیت کافی نیاز دارند. تداوم برق ، بازده انرژی و مقیاس پذیری همه از فاکتورهای مهم هنگام بررسی و انتخاب UPS برای اتاق سرور هستند.

محیط های اتاق سرور معمولاً اندازه کوچکی دارند و اغلب در جایی غیر از اتاق های اصلی سازمان شما قرار می گیرند  و به همین علت دسترسی به آن دشوار است. همانند سایر تاسیسات برق اضطراری، حداقل اختلال یا قطعی برق در تجهیزات آی تی در حین نصب و راه اندازی عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

شرکت ما این چالش های منحصر به فرد را شناسایی کرده و نصب سیستم های جمع و جور با عملکرد بالا را ارائه می دهد. ما سیستم های یو پی اس sinus line(1~3)kva ، یو پی اس های آنلاین hitech(1~10)kva با توجه به تعداد سرورهایی که در نظر دارید برای اتاق های سرور توصیه می کنیم.

پس از نصب ، شرکت نیروسان می تواند خدمات نگهداری و پشتیبانی پس از فروش را ارائه دهد تا یو پی اس UPS شما با بالاترین بازده کار کند. به این معنی که علاوه بر گارانتی یک ساله ، کارشاناسان ما در تمام ساعات روز برای راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما حضور دارند.

 

 

طراحی اتاق سرور

طراحی یک اتاق سرور متناسب با هدف ، اندازه ، ظرفیت و ایمنی برای هر سازمانی و متخصص IT بسیار مهم است. ایجاد محیطی که کارکنان بتوانند مشکلات سرور یا شبکه را عیب یابی کنند و تعمیر و نگهداری معمولی را انجام دهند ، ضروری است.

 

برای مطالعه بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.cartersullivan.co.uk/server-room-ups-solutions/

 

برچسب ها :

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید