یو پی اس  مناسب برای سرورهای  HP و DL

یو پی اس مناسب برای سرورهای HP و DL

۱۳۹۸ ۱۵ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

یو پی اس  مناسب برای سرورهای  HP

منابع انرژی بدون وقفه یا منابع برق اضطراری (UPS) بمنظور تعبیه کردن یک منبع انرژی جایگزین برای تجهیزات الکترونیکی در صورت وقوع هر گونه بی نظمی یا خرابی منبع تولید انرژی تجهیزات، طراحی شده اند. منبع جایگزین یک سرویس دهی پیوسته ای را برای کاربردهای مهم مانند شبکه های حساس، مراکز کامپیوتری، سرورهای اینترنت و اینترانت فراهم می کند که مهم ترین معیارش حداکثری قابلیت اطمینان و حداکثری زمان سرویس دهی آن می باشد.

خرابی های برق، نشتی ها، افزایش ها یا کاهش ها، می توانند منجر به از دست رفتن داده ها، آسیب به تجهیزات و خرابی اینترنت شوند که بطور بالقوه می توانند هزینه های گزافی را به کسب و کار شما برساند. تلفات انرژی، حتی برای لحظه ای، می تواند باعث رسیدن صدمات جدی به سیستم های IT و تجهیزات حساس شود. 

یک UPS انرژی را با تغییر بلافاصله ای باطری در هر قطع برق یا حتی یک افت کوچک در برق، حفظ می کند. همچنین آنها شرایط تامین انرژی را با کاهش دادن نوسانات لحظه ای و هارمونیک های ناخواسته، تامین می کنند.
معمولا از ups برای محافظت سخت افزارهایی مانند کامپیوترها، مراکز داده، تجهیزات ارتباطات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود زیرا یک اختلال برق ناخواسته و غیرمنتظره می تواند باعث صدمات جدی، تلفات، اختلال جدی در کسب و کار یا تلفات داده را ایجاد کند.

 

انتخاب یو پی اس مناسب برای سرور  DL

معمولا برای کاربردهای غیر حساس مانند دوربین مداربسته (شرایطی که وخامت اوضاع زیاد نباشد)، یک UPS آفلاین، مشکلات مربوط به کیفیت برق را در مواردی از جمله قطع کامل برق، کاهش یا افزایش برق، حل می کند. ولی برای تامین برق اظطراری سرورها، این نوع یو پی اس ها اصلا پیشنهاد نمی شوند. اگر قطعی برق وجود داشته باشد، یک UPS خارج از خط، انرژی باطری موقت را فراهم می کند. چون برق خروجی این یو پی اس ها بصورت سینوسی کامل نیستند و می توانند به منابع تغذیه سرورهای اچ پی و بخصوص سرور ML صدمه بزنند. البته بیشتر سرورها و بخصوص سرورهای HP دارای واحد محافظت کننده در ورودی power supply هستند و تا حدودی از ورود برق غیر مطمئن به داخل سرور جلیگیری خواهند کرد ولی خود پاور دستگاه در معرض خطر خواهد بود.

برخی از دستگاه های لاین اینترکتیو که دارای خروجی سینوسی کامل باشند نیز کاملا مناسب برای استفاده در سرورها می باشند. این نوع دستگاه ها حتما باید دارای ترانس تثبیت ولتاژ نیز باشند تا از ورود نوسان به سرور جلوگیری کنند. دستگاه یو پی اس سری  Niroosan 3KVA-SinusLine دارای تمام شرایط می باشد.

در حفاظت کامل برای سیستم ها با کاربردهای بحرانی، برای حل تمام موارد شامل نویز روی خط، تغییرات فرکانس، تغییرات زودگذر کلیدزنی و اعوجاج های هارمونیک نیازمند UPSهای آنلاین با تکنولوژی Double Conversion  هستید. این نوع یو پی اس ها با بازسازی دوباره برق و تامین دایمی برق ثابت، بی نظمی های برق شهر را کنترل می کند.

رایانیکس با استفاده از تجربه های خوبی که برای تامین برق اظطراری اتاق های سرور دارد، بهترین گزینه ها را برای مشتریان خود معرفی می کند و  مجموعه ای از راه حل های تامین UPS برای سیستمهای شما را ارائه می کند. کافی است که باکارشناسان شرکت در ارتباط باشید تا از این تجربیات بهره مند شوید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید