یو پی اس و سیستم های مهم تشکیل دهنده ی آن(قسمت دوم)

یو پی اس و سیستم های مهم تشکیل دهنده ی آن(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۲۳ مهر
0 نظر ثبت شده

ترانسفورماتور جداگانه

ترانسفورماتورها معمولاً برای تغییر ولتاژ خط انتقال برق (ترانسفورماتور پایین آورنده) یا در مورد ترانسفورماتور جداگانه ، برای جداسازی بارها از مشکلات ناشی از کیفیت برق و حفظ ولتاژ برق در سطح صحیح استفاده می شوند. ترانسفورماتورهای جداگانه گاهی در بیمارستان ها برای جداسازی بارهای حساس ، فیلتر کردن نویز و تأمین ولتاژ مناسب مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این ترانسفورماتورهای جداگانه به عنوان اجزای برخی از سیستم های UPS ، به طور معمول UPS لاین اینترکتیو نیز استفاده می شوند.

 

محافظ نوسان

محافظ های ولتاژ دستگاه های ساده ای هستند که ولتاژ مجاز را تا حد آستانه ایمن محدود می کنند. این تجهیزات که برای محافظت در برابر جرقه یا افزایش ناگهانی ولتاژ برق طراحی شده اند ، هرگونه افزایش ولتاژ را که می تواند به بارهای متصل آسیب برساند ، به زمین منتقل می کند. محافظ های ولتاژ قطعات رایج تجهیزات الکتریکی هستند و اغلب در پریزهای برق ادغام می شوند و محافظت اساسی برای وسایل الکترونیکی را ایجاد می کنند. این دستگاه ها غیر از این مورد توانایی دیگری برای تنظیم کیفیت برق ندارند و قادر به حل مشکلات افت ولتاژ یا افزایش و نوسان ولتاژ برق یا اعوجاج در موج سینوسی نیستند. به طور کلی همه سیستم های UPS از این قابلیت اساسی برخوردار هستند.

 

 

ژنراتور

یک ژنراتور با سوزاندن سوخت در یک موتور رفت و برگشتی(Reciprocating engine) ، دقیقاً به همان روشی که دینام اتومبیل برای وسایل الکترونیکی روی صفحه اتومبیل برق تولید می کند ، عمل می کند. ژنراتور یک گزینه کاملا معمول برای منبع تغذیه پشتیبان است زیرا ژنراتورها می توانند برای مدت طولانی تا وقتی که سوخت داشته باشند برق تولید کند. خروجی ژنراتور به گونه ای کنترل و تنظیم می شود که ولتاژ و جریان برق ثابت را حفظ کند ، اما چنین کنترل برقی کامل نیست و مسئله تنظیم کیفیت برق به طور کلی برای ژنراتورها مطرح است.

 

برای این منظور همراه ژنراتور یک یو پی اس نیز نصب می کنند. در واقع سیستم های UPS تجهیزات مهمی برای محافظت از بارهای حساس و تنظیم کیفیت برق هستند که هنگام مصرف با ژنراتور به طور مکرر از برق ژنراتور محافظت می کنند. با قطع برق شبکه اصلی ، ژنراتورها می توانند به طور خودکار راه اندازی شده و برق تولید کنند. با این وجود این اتصال به برق ژنراتور آنی و فوری نیست و این وقفه کوتاه در برق ممکن است به تجهیزات آسیب برساند یا منجر به حذف اطلاعات مهم کاری شما شود. بعلاوه ، چنین استارت آپ هایی اغلب با افزایش ولتاژ همراه هستند. سیستم های UPS برای اطمینان از انتقال روان و بدون وقفه ی برق در این شرایط طراحی شده اند.

 

چرخ دنده اینرسی

چرخ های اینرسی به جای ذخیره انرژی شیمیایی مانند باتری ها ، نوعی دستگاه برای ذخیره انرژی مکانیکی هستند یعنی برق را از انرژی جنبشی تولید می کنند. چرخ های اینرسی به طور معمول از یکظرف استوانه ای چرخان متصل به موتور یا ژنراتور تشکیل شده اند. هنگامی که برق اصلی موجود است ، چرخ اینرسی با سرعت بخشیدن به چرخش ظرف استوانه ای ، شارژ می شود. در نتیجه انرژی در اینرسی چرخشی خود ظرف استوانه ای ذخیره می شود. در صورت نیاز به برق ، چرخ اینرسی برق تولید می کند، اما سرعت چرخش ظرف استوانه ای را کاهش می دهد. چنین دستگاه های ذخیره برقی می توانند کارآمدتر از باتری ها با زمان شارژ / تخلیه سریع تر و نگهداری کم باشند. آنها اغلب در مقیاس شبکه برق یا سایر برنامه های بزرگ UPS استفاده می شوند.

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید